Основни правила за здраво сърце

вход през zajenata.bg
регистрация през facebook
Активирай автоматично своя акаунт в За Жената, като влезеш през твоя Facebook
регистрация през zajenata.bg
Прочетох и съм съгласен с правата и задълженията на потребителя при ползване на услугите на сайта
За Жената
Полезни съвети
Здравни съвети
Основни правила за здраво сърце
1 Ноември 2013
5394

Провеждането на профилактика на сърцето е лесна задача, макар че сърдечносъдовите проблеми са сред най-честите причини за смъртни случаи. Специалистите твърдат, че ако се вземат необходимите предпазни мерки, могат да се предотвратят 9 от 10 инфаркта.
Дори изследователите понякога се изненадват колко обикновени и ефикасни могат да бъдат профилактичните средства - ако гледате  хубава  комедия въздействието и се отразява на сърцето като 20 минути спортуване. Смехът много силно подобрява кръвообращението, че артериите се разширяват с над 20%. Вижте кои са основните предпазни мерки:

Движението

Може да не е продължително време, но е необходимо да е постоянно и редовно. Минимум 30 минути дневно, препоръчват специалистите. Не е задължително да тренирате във фитнес зала. Ще постигнете същият ефект и с разходки, колоездене, плуване. Умереното движение укрепва сърдечния мускул и едновременно понижава кръвното налягане.

Редовното физическо натоварване може да намали с 30% риска от инфаркт, а при жените дори с 50%. Релаксация. За какво почивката е толкова важна? Хормоните на стреса повишават честотата на сърдечните удари и  по този начин натоварват кръвоносните съдове. Точно обратното действа релаксацията - тя подмладява сърцето.

Ако четири пъти  през седмица се разтоварвате с 15-минутни релаксиращи упражнения, ще намалите най-много с 50% риска от инфаркт. Твърде много са подходящи  дихателните упражнения. Когато имате стресови ситуации дишайте дълбоко и два пъти по-бавно издишайте. Т.нар. автогенен тренинг,който също облекчава при стрес.

Хранене  

Най-полезна храна за сърцето е средиземноморската диета, която е богата на омега-3 мастни киселини. В менюто ви всекидневно трябва да има плодове и зеленчуци. Наблягайте на рибата и бобовите растения. Ограничете максимално захарта, солта и животинските мазнини (колбаси, пълномаслено сирене). Използвайте зехтин и рапично олио.

Природен лечител

От народните лекове най-благотворно действие върху сърцето оказва глогът. Неговите ценни съставки подобряват не само кръвообращението, а и влияят директно на сърцето, като укрепват неговите мускулни клетки и нормализират ритъмните смущения. Глогът може да приемате под формата на чай или капсули (около 600-900 мг дневно). Червените боровинки са много полезни и  подобряват коронарното кръвообращение.

Ароматерапия

Използвайте силата на портокаловия аромат.
Учените установили, че уханието на етеричните масла влияе директно на хормоналната система и по този начен упражнява положителен ефект. Тялото отделя невротрансмитера допамин, който подпомага и стимулира сърдечните функции. Достатъчно е да сложите във всекидневната свещ или лампа с благоухание на портокал. Снимки на семейството ви любими хора, разположени на видно място, действат много успокояващо, а това кара сърцето да работи равномерно и нормално.

Здраве
Любовни
модни
отслабване
Съвети за кожата
Съвети за косата
Фитнес
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft