90-дневна диета: Разделено хранене за отслабване 23 кг. и ускоряване на метаболизма

вход през zajenata.bg
регистрация през facebook
Активирай автоматично своя акаунт в За Жената, като влезеш през твоя Facebook
регистрация през zajenata.bg
Прочетох и съм съгласен с правата и задълженията на потребителя при ползване на услугите на сайта
За Жената
Диети
90-дневна диета: Разделено хранене за отслабване 23 кг. и ускоряване на метаболизма
04 Юни 2013
140077

Авторите на сензационната книга „ 90-дневна диета за разделно хранене “ Бреда Хробат и Мойца Поляншек ни предлагат диета, която представлява четири-дневен цикъл на разделено хранене . Според тях, подобно хранене ще позволи не само да отслабнете до 25 кг за три месеца (в зависимост от количеството на мазнините, добавени в храната, и размерите на порциите), но също така и значително ускоряване на метаболизма/обмяната на веществата.

Бреда и Мойца уверяват, че в рамките на следващите три месеца, след спазване на диетата, ще отслабнете без особени усилия и гладуване усилия (необходимо да бъдат ограничени закуските до прием на плодове, както и да не се смесват различните видове, както плодове, така и отделните видове храни-протеини с въглехидрати, примерно.)

В основата на 90-дневната диета от дълго време стои известният принцип на разделено храните. Все пак авторите на диетата са отишли малко по-напред, като препоръчват консумирането на определени комбинации от продукти в рамките на целия ден. По-специално, това се отдася за обядът и вечерята, тъй като закуската винаги е една и съща-два плода, или чаша горски плодове. Въпреки сложността и ограниченията, тази диета има и положителни страни: това, без съмнение е приятна изненада за любителита на сладко, защото освен значително количество плодове, диетата предлага въглехидратни дни, през които ядете тестени и сладки ястия.

Всичките 90 дни на диетата са разделени на четири дневни цикли, през които ядете по следната схема:

1 ден: протеини (предимно месо и млечни продукти с добавка зеленчуци и малка филийка хляб)
2 ден: бобови храни и варива (сложни въглехидрати, като боб, булгур и кореноплодни растения, а също и зеленчуци)
3 ден: въглехидрати (тестени продукти, без добавяне на мляко и яйца, както и за вечеря – сладки ястия, като торти, сладолед, шоколад)
4 ден: витамини (възможно е да се ядат само плодове, ядки и семена, при желание да ги комбинирате със зеленчуци).

Всеки 29-ти ден е разтоварващ. Този ден не се яде, пие се само чиста изворна вода. В деня на ограничен прием на храна трябва да приемате витамин, придружени от протеини.

Основният прием на храна трябва да се извършва в периода от 12.00 до 20.00 часа. По това време можете да обядвате и да вечеряте. Сутринта и преди обяд се препоръчва да ядете колкото е възможно по-малко, основно плодове, да се пие много вода и нискокалорични напитки. През целия ден е необходимо да се пият не по-малко от 2 л вода. Естествените неподсладени сокове се смятат за отделен прием на храна. Всеки ден по време на обедната почивка, ядем по-голяма порция, а за вечеря - два пъти по-малка. По желание между хранителните приеми е позволено да се храните с по един плод.

Позволените продукти (освен плодовете за закуска):

Протеинови дни :
Месо - всякакво (говеждо, свинско, телешко, пилешко месо, заешко, пуешко и т.н.);
Риба, морски дарове;
Яйца;
Сирене, извара, всякакви млечни продукти;
Бульон една чаша (изберете готов бульон на кубчета), пийте го на вечеря;
Всякакви възможни зеленчуци варени, или както желаете, с изключение на тези, съдържащи скорбяла, като картофи;
Освен това по време на вечеря яжте филия пълнозърнест хляб.

Дни на бобови храни и варива :
Бобови храни всякакви: зелен фасул, грах, леща, соя и др.;
Ориз, грис от ечемик, просо, елда и други зърнени култури;
Зеленчуци всякакви, включително и картофи;
Зеленчуков бульон;
По време на вечеря яжте една филия пълнозърнест хляб.

Въглехидратни дни :
Тестени продукти без мляко и яйца: кекс, макарони, бисквити, тънка пица;
Пълнозърнести продукти: елда, ечемик, просо и други;
Зеленчуци всякакви, доматени сосове, подправки;
Сладки храни за вечеря: 1 парче кекс, или 3 малки бисквитки, или шепа малки крекери, или 3 топки сладолед;
Парче черен шоколад за вечеря. Задължително!

Дни на витамини:
Плодове от всякакъв вид;
Сушени плодове, по-добре предварително накиснати във вода (водата също може да се пие);
Ядки и слънчогледови семки (1 порция - 25 гр);
Плодов, зеленчуков сок;
Пресни зеленчуци.

Системата за разделено хранене е ефективна за намаляване и поддържане на теглото. Въпреки това, общият ефект се постига за сметка на намаляване на съдържанието на калориите в една диета. В края на краищата, все ще трябва да се откажете от нещо: примерно от кюфтетата, или от белия хляб. Мястото, което остава празно в чинията, като правило се допълва с нискокалорични зеленчуци.

Теорията на разделното хранене не се поддържа от мнозинството учени и диетолози. Още повече, че природата ни предлага продуктите, представляващи смес от въглехидрати, фибри и мазнини (боб и булгур, ядки и семена, млечни и месни продукти, зеленчуци и плодове съдържат различни макронутриенти в различни пропорции). Какво да говорим за „творенията на човешките ръце“, като например торти, шоколад, сирене, супа или овесена каша. Храносмилателната система на човек също е предназначена за смесена храна, която не е необходимо да се доверявя безусловно на фрази, които „ни унищожават с комбинация от фибри и въглехидрати“, и т.н.

Предложената 90-дневна диета с разделно хранене привлича вниманието на любителите на сладко, защото за четири дни се позволява да се насладят на сладки десерти (разбира се, в умерени количества). Въпреки че, това едва ли може да бъде основното изкушение, тъй като и най-обичайната нискокалорична диета ще ви позволи да ядете сладко макар и не всеки ден. Важно е да се помни едно нещо - че не е необходимо да бъде прекалено ревностни и да пренебрегвате ценните калории в продуктите, съдържащи също и някои полезни вещества. Включването в диетата на брашно и сладки продукти е необходимо за едно - да се избегнат вредите, които са практически неизбежни при спазването на твърде строги диети.

Идеята на циклична промяна на диетите не е нова и представлява особен интерес. Периодичната промяна във вида на дадена храна не позволява на организма да свикне с новия начин на хранене, затова процеса на отслабване не се забавя. Независимо от това, за тази цел не е необходима до спазвате една специална диета. Просто периодично трябва да променяте калоричното съдържание на храната (например в работни дни от 1200 кал, през уикенда - 1500, а по време на дните с ограничен прием на храна - 1 път седмично - 900 кал). Или променете любимото си меню. Например, вместо зеленчукови супи с месо, обърнете внимание на тиквичките.

Необходимо е да имате специално отношение към спорта и физическата активност. Тази „част на медала“ е особено важна в случая за намаляване на телесното ви тегло. Трябва да изберете този вид спорт, който ви харесва. В края на краищата в името на запазване на симетрията на тялото ви, трябва да спортувате през останалата част от живота си. Вероятно ще изберете разходките с бърза крачка, танците, или плуването ще позволят не само да отслабнете, но и да подобрите функциите на тялото си, за да изглеждате по-млади и значително да подобрите настроението и отношението към живота. Също така не забравяйте за гимнастиката (сутрин, вечер - това е без значение). Включване на комплекс от упражнения за всички мускулни групи, работа с гири, а също и разтягане и дихателни упражнения. 

Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft