По-здрави
Източник: БГНЕС
Какво ни прави здрави и щастливи

Работата в името на висши цели и самореализацията ни правят щастливи , също както и минутите удоволствие. Имунните клетки на организма обаче реагират по различен начин на тези две форми на щастието, твърдят учени, публикували изследването си в списанието Proceedings of the National Academy of Sciences.

"Можем да бъдем щастливи благодарение на обикновените удоволствия, но тези "празни калории" не ни помагат да станем по-просветени или да развием нашите способности и да подобрим физическото си състояние. На клетъчно ниво нашият организъм реагира по-добре на щастието, основаващо се на чувството на общност и целите в живота", заяви водещият автор на проучването Барбара Фредриксон от Университета на Северна Калифорния в Чапъл-Хил. Учените различават две форми на щастие: хедонизъм - получаване на кратковременни положителни емоции, и евдемонизъм - стремеж към благородни цели, надхвърлящи рамките на удовлетворението на собствените желания, и придобиването на смисъл на живота.

Фредриксон и нейните колеги са взели кръвни проби от 80 здрави доброволци, чието щастие се основава на ценностите на хедонизма и евдемонизма. Учените са открили, че при евдемонистите се е променяла работата на гените в имунните клетки, свързани с производството на антитела, и са се потискали гените, свързани с възпалителните процеси. При хедонистите се наблюдавало точно обратното. Работата на гените, отговарящи за възпаленията, се активизира, докато на другите спада. Подобна реакцията на имунната система изследователите са наблюдавали в свои предишни проучвания, посветени на реакцията на организма на стрес. Те заключават, че начинът на живот, който има за цел получаването само и единствено на удоволствие, можа де има негативни последици за здравето. Постоянната активизация на съответните гени може да доведе до хронични възпаления, а те на свой ред могат да станат причина за сърдечно-съдови и други заболявания. Освен това при хедонистите се наблюдава отслабена защита от инфекции. /РИА "Новости" /