Откриха планета, която прилича много на Земята

С помощта на телескопа „Кеплер" на НАСА астрофизици от САЩ и Швейцария са открили екзопланета(подобни небесни тела извън Слънчевата система), която е близка по големина и размери и състав до Земята, предаде "Асошиейтед прес", като се позова на публикация в сп. "Нейчър".

Екзопланетата Kepler-78b се отличава от Земята само по нивото на температурата и се намира близо на границата между съзвездията на Лебеда и Лирата. До момента телескопът е идентифицирал още 3500 потенциални екзопланети.

Учените са успели да установят, че планетата Кеплер 78Б е съставена от скала и желязо, подобно на Земята. планетата е с малко по-голямо тяло  от нашата планета Земя, но масата му превишава земната почти с два пъти. В същото време плътността фактически се равнява на земната и е 5.3 грама на кубичен сантиметър.

Най-голямата разлика се явява нивото на температурата: заради това, че Kepler-78b прави едно пълно завъртане около местната звезда за малко повече от седмица, средната температура на екзопланетата е около 1100-2700 градуса по Целзий по-топла.

Според учените изследователи новата планета ще бъде погълната от своето слънце след няколко милиарда години, което е е малко време от астрономическа гледна точка време