Здравни Новини
Източник: dariknews.bg
ПРОБИВ: Откриха убиец на COVID-19!

В момент, когато надпреварата за действаща ваксина срещу новия коронавирус кипи с пълна сила по цял свят, учените успяват да извоюват своите малки победи и да научат малко повече за вируса-убиец, който промени живота ни в началото на годината.

Ето че сега сигнализираха за нов пробив в изследването на COVID: Учените са открили най-малкото протеиново съединение, което неутрализира вируса SARS-CoV-2 . Резултатите от съответното изследване са публикувани в списание Cell.

Експерти от университета в Питсбърг, САЩ, са извършили бърз анализ на 100 милиарда потенциални молекули, които могат да се свържат с коронавирусния S-протеин, участващ в инфекцията. В резултат на това учените са открили протеиново съединение , десет пъти по-малко от антитяло с пълна дължина, което, сливайки се с част от имуноглобулина, образува лекарството Ab8 и придобива функциите на антитяло с пълна дължина.

По-нататъшни експерименти показват, че дори най-ниските дози Ab8 значително намаляват броя на вирусни частици в заразени с коронавирус лабораторни животни. Учените отбелязват, че малкият размер на молекулата увеличава способността й да се дифузира в тъканите, помага за по-добрата неутрализация на вируса, а също така позволява приложението на лекарството чрез вдишване.

Освен това изследователите заключават, че лекарството не се свързва с човешките клетки, като по този начин минимизира негативните странични ефекти.