Когато Always говорят за увереност, те имат предвид увереността на малките деца

вход през zajenata.bg
За Жената
Начин на живот
Позитивни мисли
Когато Always говорят за увереност, те имат предвид увереността на малките деца
62655
Когато Always говорят за увереност, те имат предвид увереността на малките деца

Благодаря ви. Нека да ви споделя нещо за онзи период в живота ми, когато увереността ми намаля значително.

Въпреки че бях доста щастливо и уверено малко момиченце, когато навлязох в пубертета,  нещата започнаха да се променят. Започнах да усещам един нарастващ натиск да съм перфектна. Когато бях нова в гимназията, си спомням, че исках да съм най-слабата в класа, най-хубавата от приятелките ми и най-добрата ученичка. Когато даден ученик винаги получаваше по-високи оценки от моите по предмета „Естествени науки“, аз стигнах до заключението, че това просто не е моят предмет. Като много други момичета, след като навлязох в пубертета, увереността ми намаля значително.

Връзката между увереността и мисленето, ориентирано към резултати

Защо толкова много момичета и жени губят увереност, когато се сблъскат с несъвършенството и предизвикателствата? Едно проучване, оглавено от професор Каръл Дуек от Станфорд показва, че мнението на хората относно същността на талантите и способностите им ги кара да реагират различно на предизвикателствата и неуспехите. 

 

Негативно срещу позитивно мислене

Някои хора, по думите на Каръл, имат „фиксирано мислене“ – те смятат, че основните им качества остават непроменени от раждането им. За тях качествата са също като цвета на очите – или са сини, или не. Човек се ражда с определени таланти, способности и качества, и каквото и да направиш, не можеш да ги промениш.

Други хора имат мислене, ориентирано към резултати. Те смятат, че възможностите се развиват и гледат на тях като на мускул. Точно както упражненията във фитнеса помагат да увеличиш мускулите си, усилената работа за развитие на способностите, талантите и качествата ти прави ума ти по-силен.

Целта на хората с фиксирано мислене, винаги е да изглеждат много талантливи и подготвени. Те се опитват по всякакъв начин да избегнат усилието, защото го смятат за признак на неспособност. Те избягват да полагат усилия, защото смятат, че „ако трябва да опитвам да направя нещо, значи не е нужно да съм добър в него“. Тяхната цел е лесното съвършенство. Когато се сблъскват с предизвикателство или неуспех, те намаляват усилията или се отказват напълно. Мислят, че са открили нещо, в което не са добри и не си заслужава да му отделят време.  

От друга страна, целта на хората с мислене, ориентирано към резултати, е да се развиват постоянно. Това им помага да се адаптират към трудностите. Всъщност, те ги обичат. Ако едно нещо не е предизвикателно, то не представлява възможност да развиеш възможностите си. Когато попитате хората с такъв начин на мислене дали биха искали да работят върху една лесна задача, от която ще получат моментален резултат, те биха избрали друга, предизвикателна задача, с която ще се борят, но и която ще  ги научи на много. Тя вярват, че са способни да се научат и да подобрят уменията си в дадена област, ако си го поставят за цел.

Определението на Always за увереност

Когато Always говорят за увереност, те имат предвид увереността на малките деца, че могат да  пораснат и да се променят, увереността, която ти помага да се адаптираш към трудностите и да се учиш от тях, вместо да им позволиш да те унищожат. Това лежи в основата на мисленето, ориентирано към резултати.

Похвала

Откъде произлиза този начин на мислене? Един от начините, чрез които родителите и възпитателите влияят на начина на мислене, е похвалата. Хвалбите относно способностите – „ти си толкова умен“, развиват фиксирано мислене, докато хвалбите относно усилията помагат да се развие мислене, ориентирано към резултати. Щом успяват и вие хвалите децата, че са умни, по-късно, когато се сблъскат с трудности, те ще си мислят: „Щом успехът в миналото ме е направил умен, сегашните усилия ме правят глупав.“ Но ако наблегнете върху процеса – ако помогнете на децата да разберат, че действията им водят до успех, когато те се сблъскат с неуспех, те ще осъзнаят, че определени действия ще им помогнат да преодолеят този неуспех.

Мюлер § Дуек

Едно проучване сред група петокласници подкрепя тези твърдения. Анкетьорите възложили на децата да работят върху сравнително трудни задачи и после похвалили учениците за добре свършената работа. Но похвалата била различна за различните ученици. Някои  са били похвалени за интелигентността си. Казали им „доста си умен“. Други били похвалени за усилията си – „доста усилия положи“. 

После, всички ученици се сблъскали с неуспех. Решили определен брой трудни задачи и им казали, че са се справили доста по-зле. Анкетьорите искали да разберат как различният вид похвала влияе на отношението на учениците към неуспеха. Когато учениците отново започнали да решават по-лесни задачи, се оказало, че тези, които били похвалени за интелигентността си, са се справили доста по-зле, отколкото онези, които били похвалени за усилията си. И не само това, те се справили по-зле и с последните задачи, въпреки че те били също толкова трудни, колкото и първоначалните. Похвалата относно интелигентността довела до фиксиран начин на мислене. Последвалият неуспех се отразил на увереността им, което пък влошило представянето им. От друга страна, учениците, похвалени за усилията си, се справили по-добре с последните задачи. Те останали уверени, въпреки неуспеха и представянето им показало това. 

Гъндърсон и други

Проучванията показват, че похвалата относно процеса (усилията и стратегиите на децата, действията, които те предприемат, за да постигнат успех) води до развитие на мислене, ориентирано към резултати и прави децата по-гъвкави при поява на предизвикателства. За съжаление, проучването показва също, че този вид похвала се използва главно при момчетата. След като потърсих подробна информация, открих, че според  едно проучване на Лиз Гъндърсон, родителите на деца от 1 до 3 години хвалят по този начин повече момчетата, отколкото момичетата. Затова момичетата е по-малко вероятно да получат похвала, която да ги стимулира да бъдат гъвкави при възникване на трудности.

Промяна на начина на мислене

Добрата новина е, че начинът на мислене може да бъде променен. Проучванията също показват, че когато помагате на децата да развият мислене, ориентирано към резултати, те постигат много повече и показват по-голяма гъвкавост. Това се отнася и за момчетата, и за момичетата. Развиването на мислене, ориентирано към резултати може да е особено важно за момичетата, особено в области, в които съществуват отрицателни стереотипи за тях, като например математика и природни науки. По време на едно проучване, анкетьорите разпределили на случаен принцип седмокласници в две групи. В едната група – групата на мисленето, ориентирано към резултати, менторите говорили за способността на мозъка да се моделира. Учениците научили как всъщност мозъкът образува нови и по-силни връзки в процеса на справяне с предизвикателствата. Останалите ученици попаднали в контролната група – те получили едно съобщение за борба с наркотиците, което нямало нищо общо с мисленето, ориентирано към резултати. След това анкетьорите погледнали резултатите на учениците от стандартния тест по математика. В контролната група се забелязвала типичната разлика между половете – момчетата се справили по-добре от момичетата. Но в първата група момичетата се справили също толкова добре, колкото и момчетата. Разлика между половете там не съществувала. Когато помагаме на момичетата да разберат, че могат да развият способностите си, те добиват увереност и показват на какво са способни.

Курс на обучение на Always

Always знаят, че е невъзможно да си уверен, когато вярваш, че предизвикателствата и невъзможността да постигнеш съвършенство означават липса на потенциал. Затова Always въвежда нов курс на обучение по увереност в учебната си програма. Мисленето, ориентирано към резултати, е в основата на този курс.

Курсът на обучение по увереност включва информация за момичетата относно това как мозъкът може да се променя, когато предизвикваш себе си, материали за майките относно това как да подкрепят дъщерите си по време на този труден преход и информация за учителите относно това какво могат да направят, за да помогнат на момичетата да развият мислене, ориентирано към резултати. Не бива да подценяваме важното влияние на учителите върху момичетата по време на пубертета. Едно проучване на Always показва, че повече от половината момичета (57%), които са се чувствали по-уверени през пубертета, са имали страхотен учител, който да ги вдъхновява. 

В същото проучване, Always открива, че повече от половината момичета, които са усещали натиск да се придържат към стандартните стереотипи, биха казали на младото си Аз да не се ограничава и да преследва нещата, които го вълнуват.

Както е показано в новия видеоклип на Always #LikeAGirl Неудържима, съществува  етикет относно ролята на жената в обществото и е време да унищожим тези ограничения и чрез учебната програма на Always да покажем на момичетата как да запазят увереността си през пубертета. 

Време е да отгледаме едно поколение на едни по-уверени момичета. Подходът на Always е уникален по рода си, защото ние показваме нещо от съществено значение за изграждането на увереност – не просто им казваме, че могат. Не го правим и като им казваме, че са умни или красиви, или „естествено надарени“. Правим го като обръщаме внимание на растежа, развитието и адаптивността на момичетата. Защото когато го правим, виждаме, че момичетата наистина са Неудържими. Благодаря ви.

Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft