Диета с фибри

вход през zajenata.bg
2292

Диета с фибри е един ефективен начин да се намали наднорменото тегло, при хора, които нямат заболявания на стомашно-чревния тракт. Вече сме публикували диета, основана на използването на фибри, но всеки би могъл да разработи своя, като има предвид следните няколко важни неща.
Фибрите могат да бъдат разтворими (пектин, смоли) и неразтворими (целулоза, лигнин). Разтворимите фибри са предимно в зърнените култури – пшеница, ечемик, овес; в морските дарове; в зеленчуците и плодовете. Те съдействат за понижаване на холестерола и за нормализиране нивата на кръвната захар.
Неразтворимите фибри са в бобовите и зърнените храни, както и в плодовете и зеленчуците, поради което е добре да се консумират продуктите с външната обвивка – люспи или кора.
Фибри могат да се набавят и от аптеката, но защо е нужно това, когато при внимателен подбор на храни всеки би могъл да си ги осигури.

Какво е подходящо за закуска?
1. Порция овесена каша, приготвена с вода, банан, ябълка.
2. Порция каша от царевични трици с малко горски ягоди или боровинки.
3. Две препечени филийки хляб от пълнозърнесто брашно, парче шунка без мазнини и банан.
4. Плодова салата от ябълка, праскова и круша, с малко кисело мляко и 1 супена лъжица ленено семе.
5. Парче кекс, приготвен от грубо брашно и 1 лъжичка натурален мармаллад.

Какво е подходящо за обяд?
1. Варени с кожата картофи – 150 грама, салата от зеле.
2. Сандвич от пълнозърнест хляб, парче варено пилешко филе и 2-3 резенчета домати; зеленчуци на скара – моркови, брюкселско зеле, чушка.
3. Порция спагети от твърда пшеница (без мазен сос и до 200 г ) и пресни зеленчуци.
4. Салата от различни видове боб и парче меко сирене – 200 г.
5. Крем супа от спанак – 250 г и малко крутони от пълнозърнесто брашно или филийка черен хляб.

Какво е подходящо за вечеря?
1. Спагети от твърда пшеница с домашен доматен сос – до 100 грама.
2. Варена риба (треска) – 150 грама и малко каперси – 1 ч. л. или порция каша от кафяв ориз – до 100 грама сварен с малко пресни зеленчуци.
3. Задушен зелен боб – 200 грама и порция салата от маруля.
4. Порция варена и изцедена леща – 150 грама и пресни зеленчуци.
5. Каша от ечемик и малко тофу – 200 грама.

Летният сезон е много подходящ за тази диета, тъй като тя осигурява всичко необходимо на организма. От една страна няма да страдате от липса на енергия, а от друга ще се чувствате леко и неусетно можете да наммалите теглото си. Важни са и количествата и това не бива да се забравя. 

Дай твоята оценка:
5 от 1 гласа
Диети и отслабване
Любовни
модни
отслабване
Съвети за кожата
Съвети за косата
Фитнес
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft