Кои са причините за болките в гърба

вход през zajenata.bg
За Жената
Полезни съвети
Здравни съвети
Кои са причините за болките в гърба
3330


Появата на болки в гърба е едно от най-често срещаните оплаквания при възрастните хора. Причините могат да бъдат различни и на някои от тях не можете да повлияете. Но има няколко ежедневни навици, които предизвикват болки в гърба и които може да коригирате.

 

Дългото седене

Съвременният начин на живот "вързва" много хора за стола. Дали това се случва заради работата, заради удоволствието от използването на компютър или от мързел, не е важно. Седенето е голям враг на гърба, той като създава около 40% по-голям натиск върху гръбначния стълб в сравнение със стоенето. В добавка може да се каже, че рядко се замисляме за правилното положение на тялото в седнало положение.

Как да си помогнете?
На всеки половин час седене правете пауза от 1 до 2 минути. Станете и се протегнете. Разходете се в стаята и след това отново се върнете на стола. Докато седите, внимавайте главата да бъде изправена (ушите да са в една и съща линия с раменете), а ненаведена напред, както правят мнозина.

Предпочитате високи токчета или равни обувки

Ако сте почитателки на високите токчета, вероятно страдате от болки в гърба . Високите токчета причиняват огъване на гръбначния стълб и натоварват мускулите. Още повече се влошава положението, ако носите сандали. Сандалите правят крака нестабилен, така че тежестта не се разпределя равномерно. Но и обувките с равни подметки не са най-добрия вариант. Най-новите изследвания показват, че носенето на такива обувки предизвиква по-честа поява на болки в гърба.

Как да си помогнете?
Всичко това не означава, че трябва да забравите за високите токчета и равните обувки. Единствено трябва да внимавате да не ги носите всеки ден и непрекъснато. Високите токчета до 5 см не са толкова вредни. Когато трябва да ходите на дълги разстояния, носете удобни обувки или маратонки, които ще държат краката Ви стабилно. Използвайте специални стелки в обувките, които считате за неудобни.

Дамската чанта, в която можем да намерим всичко

Жените имат лошия навик да носят абсолютно всичко и поставят в дамската часта толкова неща, колкото тя може да побере. Когато носите тежка чанта, нямате баланс и едното рамо остава по-нагоре от другото. Така гърбът се натоварва. Ежедневното носене на тежка чанта несъмнено ще доведе до болки в гърба след известно време.

Как да си помогнете?
Теглото на чантата не трябва да надвишава 10% от телесното Ви тегло. Извадете всички неща, които не са Ви нужни и вземете само най-необходимото. Често прехвърляйте чантата от едното рамо на другото, за да не пада тежестта само на едната страна.

Постоянно правите коремни преси

Желанието за плосък корем принуждава много жени всеки ден да правят упражнения за коремните мускули. Но когато правите коремни преси, гръбначният стълб се изкривява във формата на буквата "С" и ако тренирате дълго време основно такива упражнения, ще приключите с болки в гърба.

Как да си помогнете?
Това не означава, че трябва да се откажете от упражненията за коремните мускули. Просто тези упражнения трябва да станат част от една по-сложна програма за тренировки, която да включва и упражнения за други част на тялото. Коремните упражнения всъщност допринасят малко за плоския корем. Необходимо е да практикувате кардио упражнения, за да премахнете нежелания излишък.

Вашият матрак е прекалено стар или спите в неправилно положение

Ако почувствате болки в гърба и не можете да откриете причината, помислете добре колко е стар матракът, на който спите и в каква точно позиция правите нощната си почивка.

Как да си помогнете?
Специалистите съветват матракът да се подменя на всеки 10 години. Изберете матрак, който не е прекалено мек или прекалено твърд. Много разпространено е мнението, че твърдите матраци са по-добри, но ако матракът е прекалено твърд, това може да увеличи натискът върху гръбначния стълб и да увеличи болката. Спете по гръб или ако Ви е удобно, спете на една страна, но дръжте краката присвити в коленете. Недейте да спите по корем, особено ако матракът Ви е по-мек.

Не успявате да релаксирате

Стресът може да причини главоболие, болки във врата, но и болки в гърба. Ако постоянно сте напрегнати и стресирани, мускулите на шията и гърба се стягат и ако не успявате да ги отпуснете, може да се появи болка в гърба.

Как да си помогнете?
Определете стреса като причина за появата на болката. Това е първата стъпка. След това релаксирайте. Правете неща, които Ви отпускат. Упражнявайте се, разтягайте мускулите, смейте се, прочетете хубава книга или послушайте музика(не забравяйте, че музикотерапията е велик лечител, който лекува и тялото, и душата).

Любопитно: Знаете ли, че гневът може да предизвика болки в гърба ? Яростта и гневът създават излишно напрежение в мускулите. Усмихнете се и прощавайте. Животът е твърде кратък, за да изживеете ядосани!

Дай твоята оценка:
5 от 1 гласа
Здраве
Любовни
модни
отслабване
Съвети за кожата
Съвети за косата
Фитнес
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft