Отслабнете с диета 5:2

вход през zajenata.bg
6247

Гъвкавият подход и простите правила могат да контролират консумацията на храна

Много хора имат желание да спазват диета, но малко от тях успяват да поддържат своята воля достатъчно силна. Особено трудно е за хора, които обичат храната и се наслаждават на всяка една хапка, както жена се наслаждава на красив чифт обувки. За радост, те също могат да се борят с килограмите, спазвайки диетата 5:2, която има много удобен и щадящ формат. Първите пет дни от седмицата човек яде както обикновено, единствено последните два трябва да ограничи приема на калории (500 за жените и 600 за мъжете).

Диета 5:2 е измислена специално за хора, които обичат храната . Макар този хранителен режим да изглежда доста по-лесен и облекчен от традиционните диети, той също изисква известни усилия. Успех с него постигат хора, които започват да възприемат диетата като начин на живот с дългосрочна перспектива. Много важно е човек да успее да намери подходящи рецепти до 500 или 600 калории, които да се вписват в неговите „постни“ дни.

Няколко полезни съвета:

- Тайната на нискокалоричното готвене е в силните аромати – остри подправки, пикантен лимонов сок и солен соев сос. Всичко това ще ви помогне да разсеете вниманието си от липсващите калории. Може да добавяте също така много чесън и пресни билки.

- Вместо чаша вино, направете си разхлаждаща напитка от тоник, лимонов сок и много лед. Понякога, ако имате силно желание, вземете си нискокалорично желе или друг сладкиш.

Как да дадете тласък на вашата диета

- Въглехидратите рядко си струват калориите. 50 грама кафяв ориз съдържа повече от една трета от дневния прием калории. Затова по-добре оставете въглехидратните храни за обикновените дни, а пред последните два наблягайте повече на зеленчуци и нискокалорични плодове.

- Приемайте много течности. Главно вода, чайове или диетични напитки.

- Снабдете се с електронна везна, както и книга с калориите на различните видове храни. В случай, че използвате смартфон, може да си изтеглите и някое подходящо мобилно приложение.

Примерни нискокалорични рецепти:

Сладка каша с подправки (210 калории)

- 40 грама овес, индийско орехче, канела, сол, 5 грама сушени нарязани плодове, 10 грама стафиди;

Поставете овеса в малък тиган, заливайки го два пъти повече вода. Нагрейте го внимателно и разбъркайте, докато консистенцията не стане кремообразна. По желание може да добавите още вода. Подpравете с индийското орехче, канелата и солта. Разбъркайте и прибавете сушените плодове и стафидите.

Печени броколи с чесън и лют червен пипер (200 калории)

- 600 грама броколи (2 средни глави), 4 скилидки чесън (небелени), 1 супена лъжица зехтин, 1 чаена лъжица лют червен пипер, 600 милилитра пилешки или зеленчуков бульон, 1 лимон, 10 грама настърган пармезан;

Загрейте фурната на 200 градуса. Накъсайте броколите на малки розички, а дръжките нарежете на кубчета. Поставете ги в тава, прибавете целите скилидки чесън и полейте добре със зехтин, чили и сол. Печете около 20 минути и след това извадете броколите, изстискайте върху тях сока от лимона и поръсете с пармезан.

Замразено кисело мляко с плодове (120 калории или 100 калории без мед)

- 150 грама замразени плодове, 100 грама обезмаслено кисело мляко, 1 лъжица мед;

В кухненския робот смесете половината от плодовете заедно с киселото мляко, докато сместа не стане гладка. Добавете меда и отново разбъркайте. Може да добавите още мед на вкус, но имайте предвид, че всяка чаена лъжица мед носи допълнителни 20 калории. Изсипете сместа в купа и сложете отгоре останалите плодове.

Дай твоята оценка:
5 от 1 гласа
Диети и отслабване
Любовни
модни
отслабване
Съвети за кожата
Съвети за косата
Фитнес
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft