Изключителните ползи от плуването

вход през zajenata.bg
За Жената
Полезни съвети
Здравни съвети
Изключителните ползи от плуването
1903

Плуването е възможност да поспортуваме независимо от сезона. Освен това то е един от много малкото спортове, подходящи и за всяка възраст. Децата много обичат да си играят в басейна или на плажа, но това е полезно не само за деца. Възрастните, които практикуват плуване, по правило се радват на по-добро здраве и се чувстват по-релаксирани в сравнение с онези, които водят заседнал начин на живот. Дори хората в напреднала възраст могат да извлекат ползи и за физическото и психическото си здраве от плуването.

Плуване – за здраве на духа

Плуването е комплексен спорт – то ангажира всички мускули без да ги натоварва рязко. Освен това то разтоварва психиката и след час прекаран в басейна или морето си тръгваме с позитивно чувство. А забавлението намалява стреса.

Плуването изгражда и естествен , положителен отговор към стоенето във вода, а нека се замислим – именно тя е средата, в която изначално човек се развива в утробата на майка си.

Плуването дава възможност и да комуникираме с други хора, да срещнем нови приятели. Когато прекарваме приятно свободното си време край басейна или на плажа заедно със семейството и приятелите си, добавяме още приятни общи спомени, т.е. подобряваме психичното си здраве чрез социално общуване и отношения на близост.

Адаптирано плуване

С плуване може да се повлияят благоприятно различни нарушения в ходенето и зрението, затруднения в развитието, свързани с инсулти, церебрална парализа и други заболявания. За инвалидите често е много по-лесно да практикуват водни спортове отколкото такива на сушата - поради способността на течността да поддържа плаващото тяло на повърхността. Кратка консултация с физиотерапевт ще е достатъчна да разберете как точно да адаптирате плувната си техника - за да повишите мускулната си сила и дори в някои случаи за редуциране на степента на инвалидност.

Плюсове за физическото ни здраве

Плуването влияе добре на засегнатите от артрит стави. Упражненията във вода намаляват сковаността и дискомфорта, които обичайно съпътстват артрита. Въпреки това може да чувствате ставни болки при тренировки извън басейна от силно въздействащи върху ставите движения като бягане и скачане. Водата от своя страна прави тялото плавателно и подкрепя гръбначния стълб, ставите и мускулите.

Съпротивлението, което оказва водата, е полезно за мускулната издръжливост и сила, без значение дали страдате от артрит или не. Плуването повлиява добре и функционалния капацитет на сърдечносъдовата система – така сърцето започва да изпомпва кръв по-ефективно.

Ползи и за хора в напреднала възраст

Според статистиката в днешно време трима от четирима възрастни не се движат достатъчно. А човек никога не е прекалено възрастен, за да плува. Дори нещо повече - плуването става все по-полезно с напредване на възрастта, тъй като упражнява цялото тяло без да натоварва излишно ставите и мускулите. У жените след менопауза се увеличава костната плътност, т.е. намалява рискът от костни счупвания при падане и остеопороза. Плуването възпитава двигателните навици и повишава физическата активност независимо от възрастта.

Още някои факти от значение

Плуването удължава живота. Според изследване от 2008 г., публикувано в International Journal of Aquatic Research and Development. Сред хората, занимаващи се с плуване, се наблюдава по-ниска смъртност в сравнение с тези, които практикуват джогинг, правят дълги разходки или водят заседнал начин на живот. А последният доказано увеличава риска от развитие на животозастрашаващи състояния като сърдечносъдови болести, диабет и рак.  

Дай твоята оценка:
5 от 1 гласа
Здраве за дамите
Любовни
модни
отслабване
Съвети за кожата
Съвети за косата
Фитнес
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft