Как да отслабнем лесно с математическа формула

вход през zajenata.bg
За Жената
Полезни съвети
Фитнес съвети
Как да отслабнем лесно с математическа формула
4307

Правилно хранене, редовно кардио и тренировки с тежести, а резултатът е повече от незадоволителен. Това не се случва най-вече на жените, а и на мъжете.

Истината е, че е напълно възможно да отслабвате на килограми , но да не губите мазнини. Отношение към това имат интензитета и продължителността на аеробните ви тренировки.

Е, разбира се, и съотношението „изядени калории“ и „изразходвани калории“.

Една съвсем проста математическа формула обаче може да ви помогне да превърнете тялото си в истинска „горелка“ на мазнини.

Формулата на финландския лекар Карвонен, която той разработва още в средата на миналия век, се използва широко и до днес.

Тя определя индивидуално целевия сърдечен пулс , към който всеки трябва да се стреми.

Същинското изгаряне на мазнини започва именно с навлизането в зоната на подходящото натоварване на сърцето.

Използването на натрупаните мазнини като източник на енергия стартира след като тялото ви е достатъчно загрято. Обикновено за повишаване на температурата са необходими между 10 и 20 минути.

Вторият аспект на формулата е интензитета, който се измерва чрез удари в минута.

Пулсът се ускорява по време на тренировка, тъй като в тялото възниква недостиг на кислород . Сърцето се опитва да компенсира това, свивайки се по-често.

Ако обаче интензивността на движението е прекалено висока, тялото няма време да разгражда мазнини, за да си набавя енергия, и прибягва към друг метод за целта.

Формулата на Карвонен определя оптималните граници, в които трябва да остане нивото на пулса ви, за да не се стига до нежелано енергийно „превключване“ в организма.

В пресмятането участва възрастта ви, както и обичайния ви пулс в състояние на покой.

Ето и самата формула:

(220 – възрастта – пулс в покой) х 70% + пулс в покой = долна граница на пулса

(220 – възрастта – пулс в покой)х 85% + пулс в покой = горна граница на пулса

Тази зона на изгаряне на мазнини се постига при силно интензивни физически занимания. За умерена динамика на натоварването използвайте стойности от 50-70% за активността си.

Лесно можете да прецените на какво ниво сте в момента. Първо опитайте средно кардио натоварване и ако издържите 45 минути, значи сте готови за по-високо темпо.

Поддържайте пулса си в оптималната зона поне 20 минути, за да сте сигурни, че процесът по изгаряне на мазнини в тялото ви е започнал.

Дай твоята оценка:
5 от 1 гласа
Упражнения и фитнес
Любовни
модни
отслабване
Съвети за кожата
Съвети за косата
Фитнес
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft