Как се отслабва без диета-здравословни храни топят мазнини

вход през zajenata.bg
За Жената
Полезни съвети
Съвети отслабване
Как се отслабва без диета-здравословни храни топят мазнини
11822

На здравословните храни незаслужено им е лепнат етикетът "безвкусни". Диета обаче не означава непременно варено пиле върху зелена салата без дресинг. Някои от най-апетитните ястия и храни, които само при споменаването им пълнят устата със слюнка, също помагат за намаляване на килограмите и подобряване на цялостното здравословно състояние. Така че и след празничното позакръгляне можете да пълните пазарската количка с вкусотии и да отслабвате. Как става това?

Чрез умен подбор всеки ден и включване на всички категории храни. Изненадващо е колко от изкушаващите продукти са полезни и може да доведат до регулиране на теглото без стрес и отслабване на имунната система. Примерите включват фаворити като пармезан, пържола, пуканки.

Люти чушки

А какво по-пикантно от люти чушлетата. Капсаицинът е съставката в тях, която ускорява метаболизма. Присъства дори когато са леко задушени и добавени към пържоли или салати.

Пуканки

Пуканките имат лоша слава. Но всъщност не са табу по време на диета. При едно условие обаче - не става дума за мазните пликове, предлагани пред повечето киносалони, а за натурални. Една купичка не надвишава 30 калории. За вкус: поръсени с канела, с лют червен пипер или друга любима подправка.

Пармезан

Ммм, пармезан! Наситеният вкус на този вид твърдо пълномаслено сирене води по-оскъдна консумация - дори малко парче е достатъчно да овкуси порцията спагети. В 1 с.л. има едва 1 г мазнини и само 22 калории. Освен за паста глези небцето, настъргано и поръсено върху зеленчуци.

Бадеми

Една голяма сурова ядка съдържа само 7 калории и е заредена с протеини и полезните за сърцето мононенаситени мазнини. Тази мощна комбинация предпазва от колебания в нивата на кръвната захар, които провокират преяждане. Най-полезни са сурови, като междинна закуска или поръсени цели върху салата.

Авокадо

Плодът е великолепен източник на бавно усвоими мононенаситени мазнини. Процесът освобождава хормони, които спомагат за създаване на усещане за трайна ситост. Допринася за доброто състояние на организма и доставката на ценни вещества, в обичайни порции помага за отслабване. Вкусни са нарязани на ивици върху печен картоф, в гуакамоле или просто овкусени с лимон и чесън.

Зехтин

Той е природно средство срещу възпалителните процеси и увреждането на клетки, което спомага за развитието на хронични болести. Маслиновото олио е мононенаситена мазнина, която предпазва от натрупването на тлъстини около талията. Освен за класически дресинг за салата можем да го ползваме за отслабване дори в циганска баница върху черен хляб.

Яйца

Две големи яйца съдържат впечатляващите 12 г протеини - над 1/4 от минималните дневни нужди на организма. Проучване, публикувано в Международния журнал по затлъстяване, отчело, че жените на диета, които всеки ден включвали в закуската си по 1 яйце, отслабнали 2 пъти повече от контролната група. За отслабване са добри на очи върху препечена пълнозърнеста филийка или твърдо сварени като самостоятелна междинна закуска.

Кисело мляко и извара

Малко са храните, които могат да се съревновават с киселото мляко и изварата по отношение на диетични протеини. Освен самостоятелно са полезни и като нискокалоричен десерт с топинг от мед например или като заместител на майонези и сосове.

Киноа

Хрупкавите малки зрънца са истинска протеинова мина - около 8 г на чаша, и засищат задълго. Първенци са и по магнезий - елемент, който подобрява съня и работата на мускулите. Как да се яде? Сварена за закуска, като гарнитура или алтернатива на ориз и паста.

Телешко

Тънко парче нетлъсто говеждо/телешко месо - дори и в хамбургер, може да помогне за вталяването. Експертите го обясняват със свойството на протеините да поддържат мускулната маса - косвен фактор за по-мощно изгаряне на калории. Австралийски учени отчетоха наскоро, че жени, които консумират 6 пъти седмично по малко червено месо, губят 25% повече тегло при дета. Добър избор е комбинация с доматен сос.

Свинско

Учени от университета в Индиана установили, че 85 г нетлъсто свинско на вечеря спасява от мъчителен глад преди лягане. Порцията дава 22 г протеини в само 125 калории. Количеството изглежда най-приемливо под формата на печени кюфтета или кюфтенца в чили сос.

Сьомга

Сьомгата е вкусна, но се брои и за суперхрана заради разточителната доза омега-3 мазнини. Те са важни за мозъка, сърцето и моделирането на тялото.

Сардини

Пренебрегваме ги заради солената цена. Но не е нужно голямо количество - само една може да осигури 1/2 от нужните за деня белтъчини. Като бонус - добро количество омега-3 и витамин D.

Ябълки

Средно голям плод върви в комплект с 4 г фибри. Затова не е изненадващо, че хапването на ябълка половин час преди основно хранене води до приема на 15% по малко калории.

Овесени ядки

Най-засищаща опция за закуска. Бавните въглехидрати в тях са добри, защото поддържат нивото на кръвната захар стабилни и не позволяват колебания, които водят да желанието "да изям слон".


В сладката, но диетична класация сп. "Ол ю" включва и други вкусни неща:

Черен боб

"Черните перли" имат завидно количество белтъчини, много фибри и сложни въглехидрати. Улесняват ходенето до тоалетна, а с това - и бърз метаболизъм. Съдържат и важни антиоксиданти, заради което диетолозите го препоръчват горещо. Най-диетичен е бобът на салата с лук и люти чушки или със зеленчуци.

Леща

Източник е на водоразтворими фибри, които "привличат" лошия холестерол и го извеждат от организма. Множество проучвания потвърждават мощната сила на тези влакнини за отслабването. 1 порция доставя цялото необходимо количество за деня фолиева киселина, която се смята и за защита от рак на гърдата.

Сред вкусните храни, от които отслабваме, ако не прекаляваме с порцията, са още: тиквените семки, боровинките, нарът, черешите, грейпфрутът, клементините. 

Дай твоята оценка:
5 от 1 гласа
Диети и отслабване
Любовни
модни
отслабване
Съвети за кожата
Съвети за косата
Фитнес
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft