Менопаузата може да настъпи и на 30 години

вход през zajenata.bg
За Жената
Полезни съвети
Здравни съвети
Менопаузата може да настъпи и на 30 години
9088


Менопаузата е краят на менструацията при жените. Менопаузата е естествен биологически процес, а не заболяване. Тя е свързана с хормонални, физически и психосоциални промени, но в никакъв случай тя не е краят на вашата младост и сексуалност.

Днес голямата част от жените прекарват едни от най-прекрасните си моменти след менопаузата.

При всяка жена менопаузата протича по различен начин. Различна е и възрастта, при която започва. Някои жени достигат до нея на 30 години, а други на 50. Обикновено и симптомите й са строго индивидуални. Те могат да бъдат:

- Нередовна менструация . Менструалните ви цикли могат да спрат внезапно или постепенно, да стават по-оскъдни или по-обилни, след което да престанат напълно.

- Болки по време на полов акт . Причинява се от изтъняване на тъканите на влагалището и загуба на овлажняването му, което се дължи на намаленото ниво на естрогените. Може да изпитате парене и сърбежи, заедно с повишен риск от инфекции.

- Горещи вълни . Дължат се на спадането на нивото на естрогените и разширяването на кръвоносните съдове, водещо до повишаване на кожната температура. Изразяват се във внезапно зачервяване или затопляне на лицето, врата и горната част на гърба, които могат да причинят изпотяване. Горещите вълни обикновено траят няколко минути.

За щастие повечето от симптомите, свързани с менопаузата са временни. Освен консултацията с лекар, има неща които може да направите и сами.

- Облекчете горещите вълни . Ако имате горещи вълни, правете редовни физически упражнения, обличайте се по подходящ начин и се опитайте да разберете кое точно ги провокира. За много жени провокиращите фактори могат да бъдат горещи напитки, силно подправени храни, алкохол и топлото време.

- Намалете влагалищния дискомфорт. За облекчаване на сухотата на влагалището и дискомфорта по време на секс може да използвате водно-разтворими кремове и овлажнители. Запазването на нормалната сексуалната активност също може да намали тези оплаквания.

- Подобрете съня си. Ако имате проблеми със съня, намалете напитките със съдържание на кофеин и правете упражнения точно преди лягане.

- Хранете се здравословно. Приемайте балансирана храна като например плодове, зеленчуци и зърнени храни и намалете мазнините и захарта.

- Не пушете. Пушенето увеличава риска ви от сърдечни заболявания, остеопороза, мозъчен инсулт, рак и още много други проблеми. То също така може да увеличи топлите вълни и да доведе до по-ранна менопауза.

Дай твоята оценка:
5 от 1 гласа
Здраве за дамите
Любовни
модни
отслабване
Съвети за кожата
Съвети за косата
Фитнес
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft