Българин взе акъла на Анджелина Джоли с обувките, които създаде за актрисата

вход през zajenata.bg
За Жената
Звезди
Българин взе акъла на Анджелина Джоли с обувките, които създаде за актрисата
3045
Снимков материал: pixabay.com
Българин взе акъла на Анджелина Джоли с обувките, които създаде за актрисата

Поколението Y, родено през 80-те години, е известно със своята независимост и амбиция. Един ярък представител на това поколение в България е Ремзи Ингилизов от Пещера, който продължава семейната традиция в производството на обувки, издигайки я до световни висоти – от Холивуд до Капитолия.

Трето поколение обущари с холивудски блясък

Ремзи Ингилизов е трето поколение в семейния бизнес.

Неговите обувки днес се носят от световни знаменитости като Анджелина Джоли, която ги избра за червения килим в Кан тази година, както и от Мишел Обама, Кейти Пери, Кари Ъндърууд. Марката Ingiliz има своя "Колекция на славата" с модели, използвани в култови сериали като "Игра на тронове", "Междузвездни войни" и "Домът на дракона".

Ремзи, роден през 1987 г., е завършил "Маркетинг" в УНСС. Той се присъединява към семейния бизнес през 2010 г., след като е израснал буквално във фабриката, която за него е била втори дом. "Работата винаги е била колективна и на щафетен принцип – от поколение на поколение. Получава се една добре смазана машина", коментира Ремзи.

Комунистическа традиция и семеен бизнес

Семейството Ингилизови наследява добрите традиции на обувния завод в Пещера, който през комунизма е бил символ на качествени обувки. И двете му баби са работили там, а баща му Гюрсел Ингилизов, технолог и моделиер, стартира семейния бизнес през 1995 г. с една шевна машина в малка стая. Днес Ingiliz Group разполага с фабрика върху 2400 кв. м със седем производствени цеха, в която работят 15 членове на семейството.

Иновации и устойчиво развитие

През 2017 г. екипът въвежда новости, свързани с ESG (екологични, социални и управленски) стратегии. Осигурили са си енергийна независимост с фотоволтаични панели на покривите на цеховете и са въвели безотпадни технологии, като рециклират стари калъпи. Работят само с кожи от месопреработвателната промишленост, които са оцветени с растителни багрила, щадящи околната среда.

Любопитен факт е, че една от сградите за производство на калъпи е със 100-годишна история – бивш тютюнев склад, където Димитър Димов е писал романа "Тютюн". Ингилизови са купили, ремонтирали и вдъхнали нов живот на историческата сграда.

Пробив в Холивуд и световни поръчки

Пробивът на предприятието към Холивуд започва през 2016 г., когато италианският костюмист и продуцент Джанфранко търси спешно 700 чифта ботуши за продукцията „Великата стена“. Предприятието в Пещера е единственото на Балканите (освен Турция) с изцяло затворен производствен цикъл, което му осигурява независимост и бързина. Екипът успява да произведе поръчката за няколко дни, впечатлявайки Джанфранко.

Благодарение на този успех, български обувки оставят сериозна следа в грандиозни продукции като "Игра на тронове", "Двамата папи", "Домът на дракона", "Междузвездни войни". Днес в портфолиото на Ingiliz Group са записани десетки продукции, снимани в Италия, Франция и по света.

Освен за собствения бранд Ingiliz, фабриката работи за още 11 други бранда, изпълнявайки техни поръчки. Годишно се произвеждат 100 хиляди чифта, като 50% от тях заминават за САЩ, около 35% за Китай, а останалите се разпределят по целия свят.

Смелото решение за износ започва през 2016 г. и се разгръща през 2019 г., когато партньорска PR агенция свързва бранда със стилистите на американската кънтри певица Кари Ъндърууд. Тя харесва българските обувки заради стила и удобството им и ги избира за сценични изяви и за новата си уеб поредица Idol to Icon.

"Черешката на тортата" е, когато български обувки "влизат" в Капитолия – Кари Ъндърууд избира техен модел в телесен цвят за изпълнението си на американския химн на инаугурацията на президента Тръмп на 20 януари. След събитието, излъчвано по целия свят, тези български обувки стават хит и влизат в масово производство.

"Постоянно ни се налага да изпълняваме такива спешни и специални проекти. Имаме специален отдел с дизайнери, които работят по custom поръчки", казва Ремзи. "Интересното е, че всичките събития, които се случват със знаменитости, са навързани, нито едно от тях не се случва само за себе си."

След успеха на Кари Ъндърууд, една от трите парижки агенции, обличащи знаменитости в Кан, се свързва с екипа на Ingiliz. За големия червен килим в Кан, Анджелина Джоли, която не харесва нито един от 14-те чифта обувки от друг италиански бранд, получава за минути чифт бели сандали на платформа от българския шоурум. Тя ги обува и излиза с тях на червения килим.

Освен Анджелина Джоли, много други актриси, инфлуенсъри и известни личности носят българските обувки в Кан. Техните реакции са, че обувките са "много хубави, удобни и ги харесват", и естествено, питат откъде са. Аутфитът на Анджелина с българските обувки е отразен в престижни издания като ELLE, Harper’s Bazaar, Marie Claire и Who What Wear, а белите сандали на платформа стават абсолютен хит.

Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft