Новите влакове имат автоматично заключване при тръгването на влака, каза Петър Бунев.
"Според мен това са старите вагони, които нямат автоматично заключване. Те са с ръчка и по време на движение могат да се отворят.
Без риск за пътниците
На въпрос дали на гарите съблюдават влаковете да тръгват със затворени врати и без риск за пътниците, той отговори: "Затова има началник-влак, има кондуктор, кондукторът дава сигнал на началник-влака, че вратите са затворени, няма пътници.
Тогава началник-влака подава сигнал на машиниста, за да тръгне. Има си ги правилата и така се спазват. Това е разписано. Ако те са дали сигнал "готово" на машиниста, той е тръгнал, не е имало никой да слиза, вратите са затворени и влакът си тръгва, той си има и разписание. После, ако някой е тръгнал да отваря, вече знаете, че в крайна сметка, безопасността е малко и лична отговорност".
Припомняме, че във вторник две момичета скочиха малко след гара Клисура от бързия влак от София за Бургас заради това, че първоначално не са успели да отворят вратата на вагона. По случая бе образувано досъдебно производство под надзора на районната прокуратура за изясняване на фактите и обстоятелствата около инцидента. В сряда едното от момичетата - 20-годишна студентка - почина.