Източник: TechNews.bg
Учени откриха, защо не можем да помним

Научни експерименти, проведени върху лабораторни мишки, може да обяснят защо по-често хората не могат да запомнят детството си. Изследователи твърдят, че новите мозъчни клетки , образувани в хипокампуса (част от мозъка, която се занимава с формирането на паметта), причиняват забравяне на „парчета” от информацията.Казано по-просто, след като хипокампусът приеме новообразувани мозъчни клетки, той може да изтрие старите спомени, които тази част от мозъка е помогнала да бъдат създадени и съхранявани, пише Nature.

Този извод от изследването оборва общоприетото разбиране, че наличието на повече неврони допринася за по-добра памет, коментира резултатите Шийна Джослин, която е провела изследването заедно със своя съпруг Пол Франкланд и специалисти от детската болница в Торонто, Канада.

Какво е обяснението на странното явление?Въпреки че новите мозъчни клетки помагат за подобряване на процеса по създаване и съхраняване на спомените, те все пак имат отрицателно въздействие върху информацията, която вече се съхранява в мозъка.

Наличието на повече неврони увеличава капацитета за съхранение на спомени.

Но паметта се основава на верига, така че добавянето в тази верига може да я разруши, обяснява явлението Шийна Джослин.