Хората с бели лица са потомци на един прародител и имат общ произход

Всички бели от Европа поттекнуваат от един човек, който е живял преди около 10,000 години някъде между Индия и Близкия изток, сочи проучване на американски учени от Медицинския колеж на Държавния университет в Пенсилвания. Изследването е проведено въз основа на предварително направено проучване, с което е открит ключов ген, който допринася за по-яркия тон на кожата на европейците.

В първите изследвания лидерът на екипа, Кийт Ченг разкри, че само една различна аминокиселина в гена SLC24А5 допринася за различния цвят на кожата между хората от Европа и Западна Африка.

Мутацията променя само един градивен елемент в протеина на дезоксирибонуклеиновата киселина (ДНК), с което допринася за още една трета очевидни различия в цвета на кожата на хората, каза Ченг.

Той обясни, че мутацията, благодарение на която европейците имат светла кожа, е упорита вероятно защото на север позволила създаването на витамин Д с помощта на слънчевите лъчи.

В проучването се присъединява и проф. Виктор Кенфилд за да разкрие разликата на ДНК по планетата. Екипът проучвал мутацията на сегментите на ДНК, които се намират много близо, на една и съща хромозома и обичайно заедно се предават на потомството. Откритата мутация А111Т е намерена при почти всяка изследвана личност с европейски произход. Тя също така е била открита и сред хората от Близкия Изток и Индия, докато в Африка почти я няма.

А111Т мутацията споделя генетичен код при един прародител, което означава, че всички бели са произлезли от една единствена личност!

Тази мутация е следствие на комибнация от две мутации, характерни за населението на Източна Азия - китайци, корейци и японци. Това показва техният общ произход с европейците. Въпреки това, и едните, и другите са географски разделени преди около 50,000 години, много преди мутацията да е смятана за основателна причина  за светлата кожа. Необходими са още изследвания, за причината която е довела до цвета на кожата на населението на Източна Азия, казва Ченг.