Алкални храни, които намаляват риска от рак до минимум!

вход през zajenata.bg
За Жената
Здраве
Здравословно хранене
Алкални храни, които намаляват риска от рак до минимум!
5996
Алкални храни, които намаляват риска от рак до минимум!

Чрез консумацията на алкални храни е много по-лесно да свалите излишните килограми, да поддържате нормално кръвно налягане и да предотвратите сърдечни проблеми и рак

Един от показателите за човешкото здраве е свързан с pH баланса, който отразява нивото на киселинност и алкалност в организма.

Пропорциите на тези компоненти в кръвта оказват значително влияние върху състоянието на тялото и продължителността на живота му. За поддържане на добро здраве е важно да се осигури високо алкално съдържание.

Тялото ни има естествено алкална и естествено киселинна среда – и това не може да се промени по никакъв начин, а и няма нужда, казва диетологът Антъни ДиМарино.

- Тялото ни е интелигентна машина. Самият организъм много добре регулира рН. 

Нашият стомах съдържа киселина за разграждане на храната. Нашата кожа има определено ниво на pH, за да се предпази от бактерии. Нашите бели дробове и бъбреци премахват метаболитните отпадъци и поддържат pH на тялото ни на подходящо ниво.

Нормалното ниво на pH на кръвта е 7,35-7,45

Но ако в нашата диета се съсредоточаваме главно върху „киселинни“ храни, тогава в крайна сметка механизмът за регулиране на рН ще започне да се поврежда. Тоест всичко трябва да е умерено.

Яденето на алкални храни прави много по-лесно отслабването, поддържането на нормално кръвно налягане и предотвратява сърдечните проблеми и рака.

Те също така насърчават младостта и цялостното усещане за благополучие. Напротив, храни, които причиняват окисляване на кръвта, могат да доведат до различни заболявания, включително рак.

За подобряване на благосъстоянието, повишаване на устойчивостта на стрес и удължаване на живота се препоръчва да се консумират следните храни:

Кръстоцветни зеленчуци (зелен фасул, зеле, броколи). Уникалният им състав съдържа индоли – природни вещества с противоракови свойства.

Целина и краставица. Класифицират се като умерено алкални продукти и бързо неутрализират натрупаните киселини.

Кореноплодни растения (моркови, репички, рутабага, цвекло, хрян). Имат високо pH. Подобрява чревната подвижност.

Лук, магданоз и други зеленчуци . Имат високо pH. Те съдържат витамини и минерали. Премахва токсините, повишава имунитета, укрепва кръвоносните съдове.

Кълнове от пшеница и ечемик . Съдържа витамини, минерали, микроелементи. Имат противогъбични и противоракови свойства.

Морски зеленчуци (водорасли). Те са източници на хлорофил, алкализиращо вещество.

Лайка и зелен чай . Имат добър алкализиращ и противовъзпалителен ефект.

Лимон. Въпреки киселия си вкус, лимонът има алкален ефект върху храносмилателната система. Този плод е най-алкалният от всички храни, които ядем. Ежедневната консумация на лимонов чай, лимонов сок или вода с резен лимон има благоприятен ефект върху организма.

диня. Динята има много висок алкален баланс – 9,0. Освен това динята е вкусен източник на витамини, минерали и фибри. Той ефективно премахва токсините от тялото и намалява киселинността на кръвта.

авокадо. Нивото на pH на този здравословен плод е 8,0. Авокадото се справя добре с алкалния баланс на тялото и неутрализира киселината в стомаха. Има много начини за приготвяне на авокадо. Подходящо е както за сандвичи, така и за салати. Авокадото може да ядете и отделно, като го поръсите с подправки на вкус.

Зрели банани. По-добре е да не ядете зелени банани, тъй като те повишават киселинността, причиняват запек и затрудняват усвояването на хранителните вещества. Въпреки това, зрелите банани съдържат достатъчно количество алкали, както и полезни витамини и минерали.

Аспержи. С ниво на pH 8,5, аспержите са много ефективна храна за алкален баланс. Освен това този зеленчук е богат на фибри, минерали и антиоксиданти. Аспержите имат благоприятен ефект върху водния баланс в организма, предотвратяват възрастовите промени и се съчетават добре с различни ястия.

Броколи. Доказано е, че броколите помагат на организма да се бори с раковите клетки. Този зеленчук съдържа алкални вещества, фибри и други основни хранителни вещества за здравето.

Чесън. Лютият чесън е не само отлична подправка за храна, но и помага за нормализиране на киселинно-алкалния баланс. Добавяйки скилидки чесън към месни и рибни ястия, ние не само подобряваме вкуса им, но и намаляваме киселинността. Зелените, заедно с чесъна, обогатяват тялото със здравословни фибри.

Бадеми. За разлика от другите ядки, бадемите са алкални храни. Съдържа достатъчно количество алкали. Консумацията на бадеми и бадемово мляко помага за понижаване на холестерола, подобрява мозъчната функция и поддържа нормално pH на тялото.

Лют червен пипер. Този екзотичен пипер има много полезни свойства. Характеризира се с високо ниво на pH (8,5). Освен това има антибактериален ефект, подобрява кръвообращението, понижава кръвното налягане, премахва токсините и има положителен ефект върху мозъчната функция.

Редовната консумация на всички тези храни няколко пъти седмично ще помогне за поддържане на киселинно-алкалния баланс в организма. В резултат на това рискът от развитие на рак значително намалява.

 

Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft