Яжте всичко и отслабвайте: какво трябва да знаете за интервалното гладуване

вход през zajenata.bg
За Жената
Диети
Яжте всичко и отслабвайте: какво трябва да знаете за интервалното гладуване
2502
Яжте всичко и отслабвайте: какво трябва да знаете за интервалното гладуване

Фракционното хранене, кето диетата и други модерни тенденции за „отслабване“ днес се заменят от така нареченото интервално гладуване . Или периодично гладуване - както предпочитате.

Същността на този режим е проста: денят се разделя на две части. През едната можете да ядете каквото искате, а през другата трябва да постите. Разрешени са само вода, чай и кафе без захар.

Именно това е принципът на хранене, практикуван от много холивудски звезди - от Миранда Кер до Дженифър Анистън. И всички те изглеждат просто страхотно. Но дали тази система е подходяща за всички?

Всичко е възможно, но под час

Целият свят започна да говори за периодично гладуване (постене), след като японският учен Йошинори Осуми откри, че по време на гладуване нашите клетки се освобождават от всички вредни и ненужни токсини и буквално се подмладяват. След това известни биохакери от Силиконовата долина се заинтересуваха от „терапевтичното гладуване“. И тогава диетолозите на знаменитостите започнаха да разработват системи за интервално хранене за своите известни клиенти. И, разбира се, всичко това стигна до хората.

Интервалното хранене веднага започва да набира популярност. Тези, които искат да отслабнат на такава диета, са привлечени от нейната простота (няма нужда да изчислявате калориите и количеството мазнини, протеини и въглехидрати в определено ястие). Но най-важното е възможността да се яде всяка храна. Пица, сладки, пържени картофи, пържени крилца... Всичко е възможно! Вярно, само за ограничен период от време.

хранене под час

Има няколко разновидности на тази диета.

  • 10/14  - 14 часа гладуване и 10 часа хранене.
  • 16/8  - пълен отказ от храна за 16 часа и 8 часа, в които можете да ядете.
  • 20/4 - 20 часа гладуване и две хранения в рамките на 4 часа.
  • 24  - един гладен ден в седмицата, когато не е позволено да се яде. През останалите 6 дни можете да се храните както обикновено.

Най-често срещаният вариант на гладуване е 16/8. За да се придържате към този режим е достатъчно да се откажете от късната вечеря и ранната закуска. Например, вечеряйте в 19 часа и яжте сутрин не по-рано от 11.

интервално гладуване

Когато се храните на интервали, ще трябва да ядете стриктно според часовника.

Звезден метод

Много холивудски красавици признават, че дължат стройните си и стегнати тела на периодичното гладуване. Например колежките от Сутрешното шоу Дженифър Анистън и Рийз Уидърспуун се придържат към гладуването 16/8.

Според Анистън денят й обикновено започва с чаша сок от целина, медитация и упражнения: „Аз периодично постя, така че не ям сутрин. Забелязах голяма разлика във външния си вид, когато гладувах 16 часа." А Уидърспуун предпочита чаша зелен сок и кафе за закуска.

Кортни Кардашиян също се придържа към подобна хранителна система , която не яде след 19:00: „Следващото ми хранене е едва на следващия ден: около 11 сутринта, след тренировка.“ А Холи Бери дори не докосва храна преди обяд (14:00).

Каква е уловката?

Но ако тази система беше идеална, тогава всички момичета в света вече щяха да имат параметри 90−60−90. Нека разберем клопките заедно с диетолог и специалист по хранене Ирина Савелиева.

Периодичното гладуване (или само няколко дни на гладуване) може да бъде от полза за определени здравословни проблеми. В рамките на разумното, разбира се. Например, диетичните ограничения забавят възпалителните процеси, нормализират кръвното налягане и регулират нивата на инсулина. Но всичко това трябва да се извършва само под наблюдението и съветите на лекар. Е, премахването на отпадъците и токсините обикновено е слабо свързано с режима на гладуване.

Що се отнася до гладуването като начин за отслабване, това е лека измама на диетолозите на знаменитостите. Първо, в този подход няма нищо фундаментално ново, освен името. Логично е, че ако човек не яде, така или иначе ще отслабне. Всички диети и системи за хранене се основават на ограничения на калориите (изразходване на повече, отколкото приемате). Просто сега го нарекоха с модната дума гладуване и измислиха, че трябва да постиш часове наред.

Второ, оказва се, че интервалното хранене трябва да се превърне в начин на живот. И да го следвате не седмица, не две, а години наред. В края на краищата, веднага щом спрете „гладната стачка“, тялото ще започне да съхранява мазнини за бъдеща употреба: какво ще стане, ако отново бъде подложено на такъв стрес? И много бързо ще натрупате повече, отколкото сте загубили.

Също така е съмнително, че по време на интервалите на хранене можете да ядете каквото искате. Хамбургери, торти, пиле на грил никога не са допринасяли за отслабване, дори и да постите 16 часа веднага след тях.

Ако тренирате активно във фитнеса, ще трябва да изберете време в средата на вашия „прозорец“, когато ви е позволено да ядете. Опитвали ли сте някога да направите интензивна тренировка, без да сте закусили? Като минимум, слабостта и световъртежът са гарантирани.

И най-важното: по време на гладуване, особено ако е свързано с физическа активност, жените изпитват рязко освобождаване на кортизол. А излишъкът му води до подуване и отлагане на мазнини. Това е вид порочен кръг.

В допълнение, този начин на хранене е строго противопоказан за много заболявания: диабет, метаболитни нарушения, проблеми с бъбреците, холелитиаза, хранителни разстройства. И това не е пълен списък. Така че помислете внимателно дали си струва да се измъчвате с новомодни диети или е по-лесно да се придържате към прости правила за здравословно хранене.

Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft