Източник: Блиц
В понеделник НАСА ще съобщи нещо, след което животът няма да бъде вече същия

Американската агенция за космически изследвания НАСА ще даде специална пресконференция в поделник , за да обяви за революционно откритие, предадоха световните агенции. НАСА не дава предварително никакви подробности за тема на пресконференцията, като официалното съобщение е за "важно научно откритие" на Марс.

По този повод британският вестник "Мирър" пита: "Открила ли е НАСА живот на Марс?". На пресконференцията във Вашингтон ще говорят Джим Грийн, директор планетарни науки на НАСА, Майкъл Майер от програмата за изследване на Марс, Луджендра Оджа от Института Джордия в Атланда, Мери Бет Уилем от изследователския център Ames на НАСА, и Алфред Макевън от университета Аризона в Тускън.

Събитието ще се излъчва на живо на сайта на NASА от 11:30 часа, или 18:30 часа българско време. Репортери ще могат да задават въпроси на място и по телефона, а всеки ще може да се включи по туитър с хаштага #AskNASA.

Агенцията разработва необходимите условия за изпращане на хора до астероид през 2025 и на Марс през 2030.

Червената планета бе обявена от американската космическа агенция за голяма възможност за научни открития и човешко и роботизирано изследване при разширяването на присъствието на човека в Слънчевата система.

Космическият кораб Orion, произведен от Lockheed Martin и снабден с пътнически модул пристигна в началото на септември в Колорадо за изпитания.

Съобщението на NASA веднага привлече глобален интерес: сред въпросите, които бяха повдигнати е и дали не става дума за мита за живот на Марс.

Това не е първият път, когато НАСА използва пресконференция, за да обяви за революционно откритие.

През юли на подобна пресконференция агенцията обяви за откриването на подобна на Земята планета: Kepler-452b.