Истината за инцидента с отнетите 3 човешки живота в Айтос

вход през zajenata.bg
За Жената
Истината за инцидента с отнетите 3 човешки живота в Айтос
4530
Истината за инцидента с отнетите 3 човешки живота в Айтос

Флагман разговаря с Илчо Дуганов – един от доайените на товарните превози в региона, бивш законодател

Камионът, който се преобърна и уби 2 деца и баща им в Айтос, е бил претоварен и това е причина за отказа на спирачната му система, категоричен е бургаският бизнесмен Илчо Дуганов, мажоритарен собственик и управител на „Товарни превози 1“ АД.

На базата на 30-годишния си опит в транспортния сектор и пряк анализ върху инцидента, той е убеден, че композицията с товара е тежала между 55 и 60 тона, при максимално допустими брутни стойности (тежест на товара плюс тежестта на камиона) до 40 тона.

„Самият главен път от Провадия към Айтос е по наклон, който при навлизане в самия град, по ул.Хаджи Димитър" – до кръговото кръстовище, става  8 и 10 %. Спирачната система не е предвидена да издържи този тонаж.

Инцидентът е неизбежен, защото става въпрос за изминаване, върху педала на скоростта,  поне на 5-6 км. Спирачките загряват и това ги е направило неизползваеми“, посочи Илчо Дуганов.

По думите му 90 % от камионите, превозващи зърно пътуват претоварени, а контрол липсва, защото в Държавната агенция „Автомобилна администрация“ в Бургас са останали едва 4-5 инспектори. Превозвачите се възползвали и возели с до 30 % повече товар при всеки курс, с което е въведена крайно порочна схема, съсипваща от една страна бранша, а от друга – нанасяща сериозни щети върху инфраструктурата.

Транспортната база на Дуганов е в непосредствена близост до един от приемните зърнопунктове до основното пристанище за зърнотовари и всеки ден вижда лично каква е реалната картина с трафика от тирове. Имало и случаи, когато кантарът на пристанището, който е до 60 тона, не може да поеме свръхтовара, за да се издаде приемо-предавателен документ.

Вижте поредния претоварен камион, влизащ в пристаището. Видеото е заснето днес, около 13 часа:

Бизнесменът, който бе депутат в 39-ото Народно събрание, предлага да се постави кантар пред всяко пристанище, обработващо зърнотовари и да задължи камионите да се претеглят преди да разтоварят. Нарушителите да бъдат глобявани. Един такъв контролен кантар струва между 15 и 20 хиляди евро.

Той предлага и законодателни промени, които следващото Народно събрание да обмисли – завишаването на санкциите за нарушители. При установено претоварване с до 5 тона – глоба до 5 хил.лева, а над 5 тона – сваляне на номерата на камиона за три месеца.

„Да видим тогава дали ще се нарушава законът. Явно са необходими рестриктивни мерки, които да подействат шоково на целия бранш. В Европа никой не може да си помисли да излезе на пътя претоварен, но тук е национален спорт. Призовах колегите да седнем, да се разберем и да се сложи край на тази порочна практика. Товарният транспорт е един от секторите, които формират съществена част от смъртността на пътя. Нужна е ясна политика, каквато за съжаление липсва. Чудя се какво се случва и с тол системата. Под техните съоръжения, които всички виждаме на пътищата уж има датчици, които трябва да отчитат претоварените камиони, но това явно не се случва или ако се случва данните само се приемат за сведение, без да има последствия“, допълни Илчо Дуганов.

Флагман узна, че зърното е натоварено от база в Провадия, водач на камиона с ремарке тип гондола е 33-годишният Валентин Вълчанов, родом от Благоевград, живеещ в Бургас. Собственик на камиона с бургаска регистрация е едноличната фирма на 41-годишния Данаил Иванов от с.Равда – "Логтранс"ЕООД. По принцип търговците, които изкупуват пшенцата от производителите, сключват договори с превозвача и отговорността за претоварването би трябвало да е у водача на камиона. Той присъства при пълненето на камиона и вижда тонажа, с който потегля, но стремежът на работодателя му е да направи по-малко курсове, за да поделят по-голяма печалба.

Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft