Предишните изчисления излъгаха: астрономите откриха края на галактиката - и сега светът е изправен пред катастрофа

Изглежда, че границите на Вселената отдавна са изчислени и известни на всички, но сега се оказа, че учените грешат.

Ново проучване на група астрономи от Калифорнийския университет в Санта Круз разкри неочакваното. С помощта на изучаването на пулсиращи променливи звезди беше възможно да се изяснят границите на нашата галактика . Оказа се, че те са на няколко десетки хиляди светлинни години по-далеч от центъра на галактиката, отколкото показваха досега теоретичните изчисления.

Това предполага, че вече влизаме в контакт с нашата съседна галактика Андромеда. Между галактиките почти не е останало свободно пространство.

„Това изследване предефинира това, което представлява външния ръб на нашата галактика“, каза един от авторите на работата. „Нашата галактика и Андромеда са толкова големи, че почти няма пространство между тях“, се казва в проучването.

Млечният път

снимка
Shutterstock/Fotodom.ru

Според изчисленията от центъра на галактиката Млечен път до нейния край са един милион светлинни години. Не можем точно да измерим външните граници на газовия облак около нашата галактика - така нареченото хало - отвътре, тъй като това е силно разреден газ. Следователно остава да се разчита на теория, базирана на косвени измервания.

В новата работа учените са измервали разстоянията на до 208 открити променливи звезди в края на нашата галактика. Един от тях например се оказа по средата между Млечния път и Андромеда, с която предстои най-големият сблъсък. Това събитие може да е краят на нашия свят.

Разбира се, въпреки че това може да се случи, определено не е през нашия живот и най-вероятно не през следващите стотици години. Засега няма нищо страшно, но учените са сигурни, че преструктурирането на Вселената протича много бързо и не се знае какво ще се случи след това.