8 храни, които трябва да присъстват в менюто на дамите над 40, ако искат щитовидната им жлеза да функционира правилно

вход през zajenata.bg
За Жената
Здраве
Женско здраве
8 храни, които трябва да присъстват в менюто на дамите над 40, ако искат щитовидната им жлеза да функционира правилно
3691
8 храни, които трябва да присъстват в менюто на дамите над 40, ако искат щитовидната им жлеза да функционира правилно

Щитовидната жлеза е един от най-важните органи, неправилното й функциониране веднага се отразява на човешкото здраве. Проблемите с щитовидната жлеза влияят върху растежа и развитието на организма, функционирането на мозъка, сърцето и други физиологични процеси.

За да предотвратите заболявания и да подобрите функционирането на щитовидната жлеза като цяло, е важно да се храните правилно. А именно, включете в диетата си онези храни, които ще осигурят на този орган всички необходими витамини, микроелементи и аминокиселини.

Здравословни храни за щитовидната жлеза

ябълки

Консумирайки ги, ще защитите щитовидната си жлеза от образуването на ракови клетки. Освен това е важно да изяждате целия плод поне от време на време, тоест с корите и семената. Особено ценни са ябълковите семки , които съдържат до 15% мастно масло и йод, както и витамин В17 (осигурява профилактика за рак).

 

Райска ябълка

Тя съдържа йод , както и магнезий, натрий, желязо, витамини А, С и Р. Йодът участва в синтеза на щитовидната жлеза, влияе върху метаболизма. Затова консумирайте колкото е възможно по-често.

Морски водорасли

Освен голямо количество йод, те съдържат и около 40 витамини и елементи, необходими за пълноценното функциониране на щитовидната жлеза.

 

Морска храна

Благодарение на високото съдържание на йод, както и на цинк, витамин В12 и други микроелементи, те укрепват добре щитовидната жлеза. Дори и в консервирана форма, месо от раци, скариди, миди запазват своите полезни свойства.

Червена риба

Съдържа аминокиселината тирозин , която е от съществено значение за синтеза на хормоните на щитовидната жлеза и е източник на полезни омега-3 мастни киселини , от съществено значение за правилното функциониране на щитовидната жлеза .

 

Боровинка

Боровинките са рекордьорът по съдържание на антиоксиданти . Подобрява функцията на щитовидната жлеза, нормализира синтеза на хормони.

спанак

Растителните каротеноиди , които са богати на спанак, имат благоприятен ефект върху функционирането на щитовидната жлеза.

 

ядки

Ядките активират щитовидната жлеза и насърчават по-доброто усвояване на йода от организма. За най-добър ефект се препоръчва да ги приемате с мед . За да направите това, начукайте 3-4 ореха в хаванче и добавете 1 с.л. пчелен мед. Яжте на празен стомах сутрин в продължение на 7-14 дни.

Яжте горните храни възможно най-често и няма да се налага да прибягвате до лекарства за щитовидна жлеза . Моля, обърнете внимание: експертите съветват да "храните" щитовидната жлеза всяка вечер с някой от продуктите изброени по-горе - така ползата ще бъде максимална. Бъдете здрави! И споделяйте информация с приятелите си.

Дай твоята оценка:
5 от 1 гласа
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft