Учените разкриха защо теглото се връща след отслабване

Балансираната диета има редица ползи за здравето, включително загуба на тегло и риск от затлъстяване. Спазващите диета обаче знаят, че щом ограниченият прием на храна бъде спрян, теглото често се връща, пише Science Alert .

Група учени от Шанхайския институт по хранене и Китайската академия на науките вярват, че може да са намерили отговора на този въпрос. В проучване, проведено върху мишки, учените успяха да идентифицират бактериите, които са отговорни за промяната на нашия метаболизъм.

В хода на изпитанията учените изследвали мишки, които били хранени според дузина различни диети. В резултат на това те забелязаха, че бактериите Lactobacillus и техните метаболити се увеличават в червата на животните след края на гладуването и те се връщат към по-малко ограничителна диета. Учените вярват, че промяната на микробиома помага на чревните тъкани да абсорбират повече мазнини.

Според изследователите връщането на теглото след диета все още е проблем и учените все още не разбират защо това се случва. Изследователите сега вярват, че подобен процес може да се случи в червата на човек, след като спре да използва диетата си и премине към по-малко ограничителна диета.

Резултатите от изследването показват, че краят на диетата всъщност активира бързото натрупване на мазнини при мишките, както и повишената абсорбция на липиди в червата, което всъщност увеличава мастната маса след края на диетата - в резултат на това, целият "ефект" изчезва.

Имайте предвид, че учените също са успели да намерят начин, който потенциално може да спре връщането на теглото след края на диетата. Изследователите открили, че диета с високо съдържание на протеини ограничава растежа на Lactobacillus и по този начин количеството складирани мазнини.

Изследователите също установиха, че диетата с високо съдържание на протеини е по-важна от броенето на калории. Учените се надяват, че резултатите от изследването им ще помогнат допълнително на хората да запазят теглото си след спиране на диетата, както и като цяло да намалят риска от затлъстяване при жителите на света.

В бъдеще изследователите планират да проведат по-дълги проучвания, но този път с участието на хора. По този начин те планират да докажат, че храните с високо съдържание на протеини не само ще помогнат за поддържане на теглото след отслабване, но и ще запазят резултата и вероятно дори ще го увеличат.