Ето какво каза Министърът на образованието относно края на учебната година и матурите

вход през zajenata.bg
За Жената
Любопитно
Ето какво каза Министърът на образованието относно края на учебната година и матурите
14021
Ето какво каза Министърът на образованието относно края на учебната година и матурите

Ето какво каза министърът на образованието относно учебната година и как вижда нейния край!

Вече над 40 дни училищата са затворени, а образованието се случва онлайн. В момента няма отстъствия на учениците, организацията на учебния процес е индивидуално за всяко училища, а оценяването за срока и годината е под въпрос как точно да се случва.

Всичко е неясно и затова образователният министър Красимир Вълчев даде едно специално интервю, в която коментира цялата ситуация.

Според Вълчев е напълно възможно оценяването да се случи изцяло онлайн, но все още нищо не е сигурно. Всичко зависи от времето за изолация. Попитан дали и Дърважните зрелостни изпити могат да бъдат онлайн, той отхвърли тази възможност, като каза, че част от тях не могат да се провеждат онлайн, защото изпитите след седми и дванадесети клас са преход към системата за гимназиално и висше образование. По-скоро могат да бъдат изместени за по-късен период, но няма как да се проведат онлайн. Това означава, че ако ДЗИ се проведат по-натам, то и университетите ще отложат сроковете за окончателно записване. В момента се коментира и всички университети в ЕС да отложат сроковете за записване, защото дипломирането не само в България ще се забави, но и в другите страни.

 

По отношение на новата учебна година все още се правят различни сценарии. Все пак надеждатата е всичко да затихне и да няма втора вълна. Така наесен всичко ще тръгне както трябва. Проблемът е, че има училища, при които дистанционното образование е неефективно било то заради учениците, които не се появяват онлайн или заради безотговорни родители. За тях следващата учебна година ще бъде по-трудна.

И все пак не става дума за ученици, които са в по-малки населени места. И в градовете липсва отношение към образованието. И това е сериозен проблем, според Вълчев, защото електронното обучение засилва различията между хората. Там, където учениците са отговорни – учат повече от преди. Там, където са безотговорни, децата учат двойно по-малко и затова има толкова голяма разлика. Кризата в образованието, коментира Вълчев, не била толкова в резултат на икономически фактори, колкото на отношението на родителите към образованието на децата им.

 

Министър Вълчев отдаде достатъчно внимание и на бързия старт на електронното образование. Системата и учителите са били изцяло в нова ситуация, която е трябвало да преминат за три дни. И не става дума само за образованието, ами за техническата работа като избор и регистрация в електронни платформи, избор и подготовка на ресурси, създаване на електронни груби, нова организация на учебния процес. Това всичкото ще се нормализира с течение на времето, но трябва да се отчете все пак защо дистанционното обучение не е тръгнало гладко. Оценките все пак са добри и има предпоставки към едно добро развитие занапред.

И многото работа на учителите, казва Вълчев, ще бъде заплатена допълнително. Той даде пример, че училищните бюджети не са намалени, а дори напротив – увеличени са заради 17-18 процентовото вдигане на заплатите. Няма предпоставки да не се изплащат заплати. Проблемът е по-скоро с отпуските на заетите в детските градини, които се изчерпват.

Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft