Последно за учениците-Подробно в условията на коронавирус-Как ще учат и как ще са разделени за дистанционното обучение

вход през zajenata.bg
За Жената
Родители
Аз пораснах
Последно за учениците-Подробно в условията на коронавирус-Как ще учат и как ще са разделени за дистанционното обучение
46958
Източник: monitor.bg
Последно за учениците-Подробно в условията на коронавирус-Как ще учат и как ще са разделени за дистанционното обучение

Между 13-15 ученици ще са в клас, ако пандемията не затихне. Паралелките ще се разделят наполовина - едната група ще учи седмица дистанционно, после се сменят, каза в интервю за "Телеграф Медиа" Асен Алексанров, директор на 51 СУ и председател на Сдружението на директорите.

Според него, ако за първолаците уроците са само присъствени няма да има възможност за занималня.  

-Г-н Александров, подготвяте ли вече организацията на учебния процес в условията на пандемия?

-Да. Работим по основните варианти, които ще важат, ако извънредната епидемична обстановка не отмине и останат изискванията за дистанция. Първо, ще разделим класовете на две групи. Това важи за всички с изключение на първокласниците. Ще бъдат между 13 -15 деца, като те могат да бъдат разделени по азбучен ред. Едните са една седмица в клас, другите дистанционно. После се обръщат. Пак ще има камера, свързана с компютъра. Учителят ще е пред екрана, но камерата трябва да бъде насочена към дъската, за да може детето да вижда преподавателят и да слуша какво говори. Ако има въпроси, ги задава. После си пише домашните и се подготвя за следващия урок.

-Как ще се движат учениците?

-Досега ние прилагахме кабинетна система за големите. Сега трябва сменим схемата, защото засега идеята е ако някое дете от паралелка се зарази, само тя да бъде карантинирана, не всички. При кабинетната система учениците ходеха в отделните стаи в зависимост от предмета, който имаха. Сега ще е обратното – учениците ще седят в стаята, а учителите ще се местят. Трябва и да направим график за излизане след всеки час на въздух, за да можем да отваряме прозорци, за да проветряваме и да дезинфекцираме. Може да има блокове. Например ученикът да седи 70 минути в клас, после да излиза за 15 минути навън, в които се проветрява класната стая. Ще направим отделни графици за отделните класове.

-А междучасията?

-Те няма да са по едно и също време за всички. Могат да излизат 3-4 паралелки от 9 до 9.15, други от 9.15 до 9. 30 и т.н. за да има достатъчно място, където да играят. Всяка паралелки може да си има своя част в двора. За моето училище съм го измислил. Имаме в парка 6-7 индивидуални зони и по едно и също време ще излизат най-много 6-7 класа. Предизвикателството е големината на часовете и междучасията. Тя ще бъде доста различна от досегашната. Блок часове от 60 -70 минути. Това, че ще имат 10 минути по-малко учебен час, не е толкова важно. Важно е децата да могат да излязат навън. Пример: при два часа история, блокът е 90 минути – 75 са за работа, 15 са навън. Всяко училище обаче си прави своя организация.

-Ще има ли голямо междучасие?

-Голямо междучасие няма да има. Ще има три-четири междучасия по 15 минути. Часовете по физическо могат да бъдат два часа. Ако децата обаче влязат в салона два часа, ще стане белята. Затова тези два часа да отидат наблизо в парка и да поиграят. Ако се съблекат и влязат два класа в един салон и край – язък ти за мерките. Обучението си обучение. Правилата са си правила, но при извънредно положение бих насърчил в часовете по трудово, по изобразително изкуство децата да излизат и да бъдат на открито. Изцяло трябва да се разчупят нещата, за да имат децата присъствено обучение, което да е възможно най-здравословно.

-По отношение на храненето в стола и реда в лавката какво ще предприемете?

-Бих препоръчал на децата да си носят храна от вкъщи. В стола може да бъде кетъринг и ученикът да хапва навън. Друг вариант е децата да се хранят по график в намален състав. В лавката ще изискваме да има дежурен учител и децата да са на разстояние един от друг.

-Къде ще носят децата маски?

-Моето предложение е в коридорите и в лавката да са с маски, а в класните стаи без маски. Ще осигурим и двупосочно движение по коридорите.

-Как ще се процедира с учениците от първи клас предвид това, че те би трябвало да имат само присъствени учебни занимания?

-В моето училище има четири първи класа. Разделям ги на две групи и стават 8 групи. Тези 8 групи са в училище само присъствено. Учителите от занималнята поемат единия поток, а класните ръководители другия. При този вариант обаче няма да има занималня следобеда. Докато сме в извънредна епидемична обстановка, разбира се. Когато класовете станат цели, ще я върнем. Иначе не можем да намерим друга възможност. Нямаме друг избор, освен по-малкото зло в тази ситуация. Другото, което можем да предложим на родителите, е първата седмица 13 деца от първи клас да са присъствено в училище като по-големите, а следобед да са на занималнята. През това време другите трябва да са вкъщи на дистанционно обучение. Защото, за да се спази социалната дистанция вариантът е да са наполовина. Родителите трябва да избират или една седмица дистанционно и присъствено или изцяло присъствено, но без целодневно обучение.

-Какъв смятате, че е най-големия проблем пред училищните ръководства преди старта на новата учебна година?

-Най-големият проблем е, че здравното министерство трябва да ни даде процедура какво правим. Да се види, когато ученикът от 5-а клас е болен, колко деца трябва да са карантина – цял клас, два класа, учителите? И също: ако един учител е болен, само него ли отстраняваме или всичките учители? Те като са в училище са в контакт един с друг. Нужен ни е някакъв протокол.

Хубавото е, че от около 40 европейски страни повече от 30 започват от 1 септември. Тоест, ние ще можем да анализираме и приспособим в нашите условия опита от другите страни. Според мен това е много ценно и е глупаво да бързаме с готови решения. В някои страни започват още от август. Така е в Германия. Посланиците трябва да ни помогнат, като следят опита на други страни, за да не може да се разпространява заразата. Знам например, че в Израел са започнали присъственото обучение през май и това е увеличило заразата двойно, а в други страни присъственото обучение не е повишило заболяемоста.

ВИЗИТКА:

-Завършил е математика в ПУ „Паисий Хилендарски“ и информатика в СУ „Св. Климент Охридски“

-Директор е на 51-во СУ „Елисавета Багряна“ в София

-Председател на Сдружението на директорите в системата на средното образование в Република България

Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft