Здравни Новини
Учени с шокиращи изводи за това, което се случва с човек, който умира

Учени от САЩ откриха, че човек е напълно способен да осъзнае в момента на смъртта всичко, което му се случва. Изследователите стигнаха до това заключение, като анализират данните на 5000 пациенти, преживели клинична смърт.

Експертите казват: със смъртта на тяло, което престава да показва признаци на живот, съзнанието продължава да функционира.

След като проучиха историите на пациенти, реанимирани след сърдечен арест в клиники в Европа и САЩ, учените откриха, че съзнанието към момента на смъртта е запазено. Сърдечният арест се счита за признак на биологична смърт на организма, тъй като поради спирането на работата на този орган кръвта вече не навлиза в мозъка. Това се случва за много кратък период от време.

Анализът на свидетелствата на хора, които се „връщат от другия свят“ предполага, че повечето пациенти са виждали със собствените си очи какво се случва наоколо, което се потвърждава от мемоарите на онези, които са оцелели в момента на временната физическа смърт. Авторите на научната работа отбелязват: ако човек е в болнично отделение, той има способността да чуе как лекарите записват резултата му.

Свидетелствата на пациенти, завърнали се към живота, са много различни, но всички казват, че по време на смъртта са изпитвали спокойствие и спокойствие, а също така биха могли да опишат лекари и медицински сестри, които се навеждат над тялото, дори преразказват разговори, които се водят след като се установи смърт, осъзнават визуални образи на неща, станали след драматичен момент.

След като прецениха почти смъртния опит на анкетираните, учените откриха, че хората, изпитващи силни чувства по време на сърдечен арест, са се завърнали положително от интензивно лечение. Клиничната смърт има благоприятен ефект върху мнозина: те започват да помагат на другите и животът им се изпълва с нов смисъл.