Здравни Новини
Учените обясниха защо сънят на лявата страна е по-добър, отколкото на дясната

Сънят от лявата страна е полезен за човешкото здраве, казват учените, според западните медии.

Специалистите проведоха проучване и установиха, че сънят от лявата страна е по-полезен, отколкото на дясната. Според тях, когато човек спи на лявата страна , се активират функциите на храносмилателната система, което влияе благоприятно на здравето. Освен това се подобряват метаболитните процеси. Специалистите твърдят, че токсините се извеждат от тялото, клетките се почистват.

Сънят на дясната страна, казват специалистите, се отразява негативно на стомашно-чревния тракт, което нарушава правилното функциониране на храносмилателната система. Освен това сънят „от грешната страна“ има лош ефект върху лимфната система и това води до усложнения на сърдечните заболявания.

Учените също отбелязват, че сънят е лош по гръб, тъй като дишането може да бъде затруднено. Това се дължи на факта, че нивото на кислород в кръвта намалява - страдат бронхите и белите дробове. Спането по гръб също често води до хъркане. На първо място, според изследователите, нежелателно е бременните жени да спят по корем  - телесното тегло на майката може да окаже натиск върху детето.

Обърнете внимание, че сънят е специален физиологичен процес, който изпълнява важни функции на тялото: осигурява релаксация, възстановява имунитета, облекчава мозъка. Учените твърдят, че сънят не само лекува човек, но и допринася за отслабването.

Например австралийските учени казват, че когато отслабнете, имате повишена нужда от сън. Специалистите проведоха проучване, включващо повече от 40 доброволци. Оказа се, че по време на процеса на отслабване доброволците увеличават нуждата от сън през деня. Учените вярват, че тези данни ще им помогнат при създаването на методи за борба със затлъстяването.

От своя страна изследователи от университета в Пенсилвания  стигнаха  до извода, че храната влияе на продължителността на различните фази на съня.

Те проведоха експеримент, в който бяха подпомогнати от доброволци, които прекараха две нощи в център за изследване на съня. Физическите параметри на субектите по време на сън се измерват с помощта на полисомнография. В същото време участниците в експеримента спят поне десет часа. В резултат на това сомнолозите установяват, че наднорменото тегло води до факта, че човекът увеличава продължителността на фазата на REM, в която вижда сънища. За тези, които са на диета, тази фаза на съня става по-кратка.

Други изследвания предполагат ползите от здравословния сън. Американски учени са  открили, че при недостигът на сън вероятността от настинка се увеличава няколко пъти - имунитетът на човека отслабва. Специалистите изследвали пациенти с настинки. Оказа се, че онези, които спят по-малко от пет часа на ден - по-често се разболяват от настинка, и тези, които приемат поне шест до осем часа на ден, са по-малко склонни да се разболеят от грип или ВРЗ.

Китайските учени стъпиха още повече. Те открили до какво може да доведе безсънието или липсата на сън. В проучването участват 23 пациенти с безсъние и 30 здрави хора.