По-здрави
Няма вече да умираме от рак - лекарството се намира в червата!

Всички т умори на различни тъкани и органи могат да се убият със силна доза химиотерапия и облъчване, но проблем е, че лечението на метастатични тумори преди всичко  убива пациента.

Решението, което би могло да позволи лечение на почти всички видове рак , дори и тези в напреднала фаза , може да се намира в нас самите, т.е. в храносмилателната ни система , твърдят американски експерти .
Червата на тялото, храносмилателната система като цяло, е пречка за химиотерапията. Лечението на рак с химиотерапия е като поливане на растения с противопожарен маркуч.

Ако растенията се наводнят твърде много, това може да ги убие.

Циан - Гуо Генг от Университета в Мичиган заяви, че шансовете за оцеляване на пациенти, лекувани с химиотерапия растат, ако храносмилателната им система остане здрава и функционална, въпреки отровите, които съдържа химиотерапията. Генг и неговите колеги наскоро открили биологичен механизъм за защита на храносмилателния тракт на мишки, които са получили смъртоносни дози химиотерапия.

Ако се потвърди и при хората, откритието представено в новия брой на списание " Nature " би могло да бъде революционно .
- Убедени сме, че тази техника може да лекува тумори в по-късен етап , като метастази. Ако нашите прогнози са точни, хората вече няма да умират от рак, заяви Генг .

Той обясни : "Всички тумори на различни тъкани и органи могат да се убият със силна доза химиотерапия и облъчване, но проблемът е, че лечението на метастатичените тумори преди всичко убива пациента".

Според новото откритие, определени протеини, които се свързват със специфичните молекули на стволовите клетки на червата, насърчават клетките да поправят вредите нанесени на червата. Стволовите клетки обикновено изцеляват увредените органи и тъкани, обаче, т. нар. нормални количества стволови клетки просто не успяват да се справят с щетите, причинени от смъртоносната доза на химиотерапията и радиация , които са необходими за успешното лечение на тумори в напреднал стадий .

Приложението на стволовите клетки, да предпазват храносмилателната система, така че пациентите могат да консумират хранителни вещества, тялото може да изпълнява основните си функции, а отровните бактерии в червата не могат да навлязат в кръвния поток. Всичко това позволява на пациентите да оцелеят при допълнителни дози химиотерапия и лъчетерапия.
В новото изследване, 50 до 75 процента от мишките, които са получили молекули R- спондин 1 и 2 Слит, са преживели смъртоносната доза химиотерапия. Нито една от тези, които не са я получили, не е останала жива. Разбира се, тази техника все още е необходимо да се потвърди при клинични проучвания върху хора.