През последните седмици Венета Райкова отново се оказа в центъра на вниманието. От 1 септември тя пое авторството и воденето на предаването „Преди обед“ по bTV – поредната ярка спирка в дългата ѝ кариера, започнала още в края на 90-те години.
Тя никога не е обичала спорта – въпреки че от малка ѝ предлагали да влезе в различни отбори, заради слабата си фигура. Спасението ѝ се оказал добрият ген. Венета не пази диети, закусва с мекици или пържени филии, обядва пържоли, но винаги спира храненето след 19:30 ч. и не близва алкохол. Така, без тренировки и хранителни режими, успява да запази визията си.
Нейният живот обаче е белязан и от необичайни преживявания. В нощта на смъртта на Ванга тя сънува пророчицата – разговор със „субтитри“, както си спомня. Години по-късно, докато снима филм за нея, бутилка мента мистериозно пада и се чупи пред очите на екипа. „Ванга беше там с нас“, разказва Райкова.
По-малко известна е и щедростта ѝ – от години отделя 10% от доходите си за благотворителност, без шум и без медийни показности. Дарява директно на хора в нужда, за да е сигурна, че парите ще стигнат до тях. Същото се случва и с нейната лична библиотека – десетки книги изпраща анонимно в библиотеки из страната.
Кариерата ѝ е изпълнена с любопитни обрати. През 2006 г. печели „Сделка или не“ и си тръгва с голямата награда от 76 000 лв. – след като предварително визуализира победата по метода „Силва“. А макар да е записала „Право“ в Софийския университет заради амбицията на майка си, така и не влиза в съдебната система. Остава вярна на телевизията и книгите.
Личният ѝ живот също е белязан от трудни решения. Райкова има един син – Патрик, когото отглежда с баща му Тихомир. Второ дете не се осмелява да роди, осъзнавайки, че няма на кого да разчита за помощ в тежките години на кариера и майчинство.
А вярванията ѝ издават търсеща душа – убедена е в преражданията и разказва как в регресивни сеанси се е видяла два пъти като мъж, загинал насилствено – веднъж римски войник, втори път парижанин, убит от завистлив приятел.
Зад светската фасада на Венета Райкова стои сложна и противоречива личност – едновременно амбициозна и щедра, прагматична и духовна. А новото ѝ начало в „Преди обед“ подсказва, че телевизионната ѝ история далеч не е приключила.