Ето какви кошмари сънува едниственият оцелял от трагедията на Air India-Той е съсипан въпреки, че оцеля

вход през zajenata.bg
За Жената
Инциденти
Ето какви кошмари сънува едниственият оцелял от трагедията на Air India-Той е съсипан въпреки, че оцеля
2021
Снимков материал: pixabay.com
Ето какви кошмари сънува едниственият оцелял от трагедията на Air India-Той е съсипан въпреки, че оцеля

Когато един пътник излезе от пламъците на самолетната катастрофа на Air India в Ахмедабад миналия месец, това беше приветствано като чудо. Вишваш Кумар Рамеш, който седеше на място 11А, получи само малки рани по лицето и няколко наранявания на гърдите, но най-голямата му битка е била да приеме, че е единственият човек от 242 пътници и екипаж, който е оцелял, съобщи семейството му миналата седмица.

„Той не може да спи през нощта“, каза 24-годишният Крунал Кешаве от Лестър, член на разширеното семейство, който описва Кумар Рамеш като свой „чичо“. „Той спи, но не спи както трябва. Когато спи, сънува, че е на борда.

Спомня си, че е видял всички да умират пред очите му.“

Той каза, че Кумар Рамеш е избрал да остане в Индия, за да се възстанови в село Бучарвада в Диу, на брега на западния щат Гуджарат, вместо да се върне в дома си в Лондон или в дома на семейството си в Лестър.

Индийските медии го наричат „чудотворецът“, „Божие дете“ и „символ на надеждата“, а местните жители се отнасят към него като към обект на страхопочитание и удивление, описвайки го с тих глас като „човекът, който не може да бъде убит“.

Boeing 787 Dreamliner се разби по-малко от минута след излитане, разбивайки се в сграда на хостел, използвана за настаняване на лекари, при което загинаха още 19 души.

Кумар Рамеш се справя не само с невъобразимите събития от полет AI 171 на 12 юни, но и със загубата на по-малкия си брат, 35-годишния Аджай, който е бил в самолета, пътуващ към Гетуик.

„Той го вижда Аджай навсякъде“, каза Кешаве, който току-що се е завърнал от Диу. „Той говори, но не говори за катастрофата. Съпругата му и синът му, който е на четири години, са там с него и го подкрепят. В момента се опитва да има нормален живот, но не излиза твърде много. Прекарва време у дома със семейството. Живееше в къщата в Диу с брат си преди катастрофата.“

Друг роднина каза:

„Той се чувства виновен, че е единственият, който е живял, когато всички останали, включително брат му, са починали. Много е трудно да се живее с това.“

Описван като стоически, сдържан и надежден от тези, които го познават, Кумар Рамеш е бил в Индия на гости на роднини в Диу, като същевременно е управлявал риболовен бизнес заедно Аджай. Лодките им са ловили помфрет, скумрия и сардини, за да ги продават на местни доставчици на морски дарове.

През последните три години братята са живели в Индия по време на риболовния сезон, който започва през септември и завършва през май, точно преди началото на сезона на мусоните. Те са се връщали във Великобритания миналия месец по време на извънсезонния период и са резервирали билет седмица преди полета.

Предварителното разследване на Индийското бюро за разследване на авиационни произшествия (AAIB), публикувано по-рано този месец, разкри объркване в пилотската кабина между двамата пилоти, като единият е питал другия защо е преместил превключвателите за гориво, а другият отрекъл да го е направил. Американските власти смятат, че капитанът, 56-годишният Сумийт Сабхарвал, е отговорен за спирането на горивото към двигателите на самолета малко след излитането, според репортаж на Wall Street Journal. 32-годишният втори пилот Клайв Кундер е управлявал самолета, докато Сабхарвал е наблюдавал всяка стъпка.

Повече от 20 опечалени семейства, чиито близки са били пътници, сега предприемат съдебни действия срещу Air India във Висшия съд, за да принудят предоставянето на личните досиета на пилотите и други доказателства.

Писмо за предявяване на иск, изпратено от адвокатската кантора Keystone Law, специализирана в международното авиационно право, изисква „копие от всички професионални досиета на пилотите, включително всякаква здравна оценка“ и „копие от вашите учебни материали и всяко разкриване, свързано с вашата оценка на компетентността, здравето и обучението на пилотите“.

В писмото се иска също „копие от всички разкрития, свързани с подмяната на модула за управление на дросела“. Модулът за управление на дросела на самолета, който съдържа превключвателите за гориво, е бил подменен през 2019 и 2023 г. Превключвателите са снабдени с предпазни механизми, които предотвратяват случайното им изключване.

Джеймс Хийли-Прат, експерт по авиационно право и партньор в Keystone Law, каза:

„Има две области на фокус: превключвателите за управление на горивото и тяхната история, 26-те секунди в пилотската кабина между излитането и сигнала за тревога на пилотите и възможността превключвателите за гориво да са били преместени от някой от членовете на екипажа.“

Той каза, че семействата ще заведат дело и срещу Boeing във федералните съдилища на САЩ във Вирджиния, където е базирана компанията, за да разбере повече за механизма за смяна на горивото. 

Индийските следователи ще представят по-подробен доклад на AAIB за катастрофата през следващата година.

Air India заяви, че „изказва солидарност със семействата и засегнатите от инцидента с AI 171“. 

„Продължаваме да сътрудничим напълно с AAIB и други власти, докато разследването им напредва", каза говорител на компанията. 

След като даде няколко интервюта на индийски медии веднага след катастрофата, Кумар Рамеш мълчи, докато се възстановява.

„Мислех, че ще умра. Всичко се случи пред очите ми“, каза той по това време. „Имаше стена от другата страна, но близо до мен аварийният изход беше отворена. Бягах. Не знам как. Не знам как излязох жив. Видях хора да умират пред очите ми.“

Редактор: Ясен Чаушев
Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft