Учени от Станфорд откриха разликата между мъжкия и женския ум - готови ли сте да разберете истината?

Изследователи от Станфордския университет проведоха проучване, което изследва разликите в мисловните процеси на мъжете и жените . Проучването, публикувано в списанието Nature, оспорва някои често срещани стереотипи и разкрива различията между половете в когнитивните способности.

Проучването потвърди, че мъжете имат по-развито чувство за хумор от жените. Учените отдават това на еволюционния подбор, тъй като жените предпочитат мъже, които умеят да правят фини шеги. На хумора се гледа като на признак на интелигентност, което увеличава шансовете за оцеляване. Изследователите обаче също така установиха, че рационалността не е изключителна област на мъжете. Въпреки че жените са склонни да бъдат по-емоционални, мъжете са тези, които са по-склонни да вземат рисковани решения.

Пространствена ориентация и памет

Стереотипът, че мъжете са по-добри в пространствената ориентация, се оказа верен. Изследователите обясняват това с факта, че в праисторически времена мъжете често е трябвало да ходят далеч от дома, което е допринесло за развитието на техните навигационни умения.

Що се отнася до паметта, жените наистина имат по-добра памет, но само за ежедневни събития. Мъжете, от друга страна, помнят по-добре картини и пространствени понятия.

мъже и жени мислене

Езикови умения и емоционалност

Проучването потвърди, че жените превъзхождат мъжете в изучаването на чужди езици. На мъжете им е по-трудно с езиците.

Емоционалността на жените също се потвърждава от проучването. Жените са по-емоционални и имат по-развита интуиция, а също така по-добре разбират чувствата и намеренията на другите хора.

Проучване на Станфордския университет установи, че разликите в мисловните процеси на мъжете и жените вероятно са резултат както от биологични, така и от социални фактори.