Колко спешна е спешната помощ у нас? Не можем да не си зададем този въпрос, четейки следващите редове.
Пореден случай на забавена реакция от спешните служби в София предизвика възмущение. В понеделник следобед около 18:00 ч.
Родителите незабавно подават сигнал на телефон 112, но линейка не пристига в рамките на 40 минути. В паника, семейството решава само да откара детето до лечебно заведение.
„Разпределихме си ролите мигновено – бащата се обади на 112, дъщеря ми има медицински познания от БЧК“, разказва бабата на детето, адвокат Грета Ганева. „Обяснихме точно какво се случва и че детето започва да спира да диша.
В този момент ни питаха как се казва детето. Ние очаквахме някой да ни каже какво да направим или да чуем, че линейката вече е тръгнала.“
След като линейка така и не пристига, родителите сами транспортират детето до близка болница. Едва около 21:15 ч., повече от три часа след първия сигнал, семейството получава обаждане от Спешна помощ с въпрос как е състоянието на детето.
„Получихме извинение с обяснението, че в цяла София има само 10 линейки“, допълва Ганева.
Случаят отново поставя на дневен ред проблемите в системата за спешна медицинска помощ и нуждата от по-ефективна организация и ресурсно обезпечаване, особено при критични ситуации с малки деца.