Брижит Бардо-Ето как се е превърнала от секссимвол до кошмарна бабичка-Снимка

вход през zajenata.bg
За Жената
Звезди
Брижит Бардо-Ето как се е превърнала от секссимвол до кошмарна бабичка-Снимка
16606
Източник: telegraph.bg
Брижит Бардо-Ето как се е превърнала от секссимвол до кошмарна бабичка-Снимка

През 2008 г. тя струва цифром и словом 181 000 долара.

През 2014 г. цената й се покачи на 6,4 млн. долара. И в двата случая се продава само нейният лик.

В първия става дума за портрет на Брижит Бардо, нарисуван от Ричард Аведон. Във втория - за творба на Анди Уорхол. И в това има много скрит смисъл. Брижит Бардо винаги е била нещо повече от актриса. Тя е символ, мит, блян. С други думи, нещо, за което си струва да платиш скъпо и прескъпо. И то само за да я окачиш на някаква стена и да я съзерцаваш отдалече. При това тя е една лъжлива илюзия, доколкото на портретите не си отваря устата. Когато го направи, става повод за подигравки. В някои случаи бива обявявана за расистка. В други - за смахната радетелка за правата на животните.

Горчивата истина е, че днешната Брижит Бардо няма нищо общо с безмълвната красавица на портретите, която някога е била модна икона. Днес, ако не беше Брижит Бардо, тя щеше да бъде само една префърцунена, отегчителна и дръпната старица с подпухнала плът и хиляди бръчки, която се мисли за Бог знае какво (през септември става на 88 години). Ето защо това, което се предлага за продан, е една куха обвивка без съдържание. Красива изработка, но само дотам. Горката Бабет! Символът на една епоха седи у дома, заобиколена с 20 котки и кучета и трескаво се информира за всички злощастни мечки по света, за да вземе отношение по темата и да заклейми тези, които си позволяват да се държат зле с тях. И плаща солени глоби, защото не умее да си държи езика зад зъбите. Никой не би искал да е на мястото на тази дръпната старица. Никой не би я искал до себе си. Дори и богаташите, които ръсят купища пари, за да я окачат на стената си - такава, каквато всички биха искали да я помнят завинаги. Без бръчките, без мечешките форми, без досадните й брътвежи.

Колекционери

Има непреходни идеали и малката Бабет, която всички искат да запомнят от миналото, е живото доказателство. Тя е от жените, които спират дъха и карат мъжете да превъртат от мерак да я имат в колекцията си. Но Брижит Бардо винаги е знаела какво иска от живота си, колкото и отстрани да изглежда объркан и неподреден на моменти. Когато дава вид, че не й пука за хорското мнение, не е докрай искрена. Тя много би искала да е вечно млада и красива, но знае, че това не е възможно. Затова нахлузва кожата на непукистката, която дразни всички за забавление: „Говорете си, не ми пречите!“
4Може би само в едно Брижит Бардо е наистина искрена - когато казва, че животът никога не я е интересувал особено. Вероятно това признание идва в моментите, когато си дава сметка, че от обект на обожание и възхищение се е превърнала в обект за съжаление. Как се е стигнало до такъв обрат? Тя ли е сбъркала, или, увлечена в това, да доказва, че не й дреме за мнението на околните, е пропуснала истински важните неща в живота? Би ли променила нещо, ако можеше да се върне назад? 

Малко хора днес си дават сметка, че тази чорлава глава с посивели коси и прическа тип гнездо, щипната с цвете или шнолка с плодчета, някога е била революционно решение. Както и небрежното облекло, джинсите, сутиенът, който повдига гърдите, наречен в нейна чест „Брижитки”. Всички изброени неща са решение на Роже Вадим - нейният откривател, първият от любовниците и съпрузите й, който ще разбере, че да се живее до нея, не е никак лесно. 

Шансът на Брижит Бардо, която някои погрешно назовават с „рождено” име Камий Жавал - една от ролите, които ще изиграе, е, че се появява във време, когато модата на жената вамп тип Марлене Дитрих или Грета Гарбо е останала в миналото и Европа очаква появата на своя нов кумир. В началото на 1950 г. на екраните на Европа излиза филмът „Мадмоазел Стриптийз”. Преди него Брижит Бардо участва и в „Нормандска следа”, но там не се забелязва, докато тук веднага прави впечатление. Филмът не е връх на сладоледа, но е нейното представяне като секссимвол. Тя се появява, за да разбие на пух и прах морала и идеалите на „старците” и да даде началото на една нова епоха - епохата на Брижит Бардо.

Каталог

Роже Вадим Племянников е първият шаран, който се улавя на въдицата. След него ще има още няколко съпрузи и неустановен брой любовници (вероятно и самата Брижит Бардо ще се затрудни да си спомни за всички, особено за еднодневките). Роже Вадим е известен бохем и около него има много жени. Но когато я вижда на корицата на Elle, дъхът му спира. Той полага всички усилия да намери девойчето, което е позирало за нея. Това е нещо като конкурсите за миски, на които платежоспособни господа си набелязват бройки. Вадим си поръчва „момичето от каталога”, дава роля на Брижит Бардо и в същото време я вкарва в леглото си. 

Благодарение на Роже Вадим, който има връзки в света на киното, Брижит започва да се снима в епизодични роли. Появата на филма „И бог създаде жената” я превръща в звезда. Френската публика е във възторг, след като вижда в Брижит родната Мерилин Монро. Именно благодарение на този филм Брижит става признат символ на чувственост и сексуално разкрепостяване, което й навлича едва ли не проклятие от църквата. 

Омраза

Кинокритиците подчертават, че тя не е нито по-красива, нито по-талантлива от Джина Лолобриджида, Елизабет Тейлър или Роми Шнайдер, но нито една от тях не се радва на такова обожание от страна на мъжката аудитория, каквото предизвиква тя. В същото време женската омраза към нея избуява до дива ярост само при споменаването на нейното име. Но даже и тези, които я критикуват най-яростно, тренират пред огледалото нацупената й муцунка, която толкова се харесва на мъжете, и си поръчват прическа, която да е като нейната. Мразят я, ненавиждат я, но искат да приличат на нея. 

По време на снимките на „И Бог създаде жената” Бардо вече е набелязала №2 за въдицата си - Жан Луи Трентинян. Следващият по-известен мъж в живота на Брижит Бардо е Жак Шарие - нейният партньор в „Бабет отива на война”. Двамата се женят през 1959 г. 
В последните месеци от бременността си Брижит Бардо вече е твърдо убедена, че мрази детето в утробата си. Майчинството не се пробужда у нея и след появата му на бял свят. Тя не иска и да чуе за сина си Никола, когото е родила. Нито сега, нито когато и да било по-късно. 
Следващият съпруг на Брижит Бардо - Гюнтер Закс, ще приключи живота си със самоубийство. 

Отшелничество 

Близо до 40-те, Брижит вече се чувства опустошена и смъртно уморена. През 1972 г. е премиерата на филма „Дон Жуан”, оценен единодушно от критиката като абсолютен провал. Бардо нацупва устни, сърдита е на целия свят и заявява: „Приключих с киното!” След което се скрива за цели 16 години от вестниците, обидена и на тях, и на хората, които ги четат. 
Първоначално дави горчивината от живота си с алкохол. По нейно признание: „две бутилки шампанско и три литра вино” са нейната обичайна дневна норма. Намирайки сили да преодолее алкохолизма, Бардо открива спокойствие в четенето на книги, слушането на класическа музика и общуването с природата. Последното я отвежда до идеята за вегетарианството и фанатичната й любов към животните. 

Странно е, че жената, отхвърлила собствения си син, изпитва толкова силен майчински инстинкт към всички кутрета и писани.
За да осигурява пари за организацията си за защита на животните, бившата актриса се разделя с голяма част от спомените си - рокли, бижута, подарени й от екссъпрузи и любовници. През 1989 г. се появява на телевизионния екран като водеща на предаването „SOS: животни”. Дърля се на тази тема с политици, с парламента, с актрисите, които се контят с животински кожи. Нечестно ще е да се твърди обаче, че е обсебена само от идеята за защита на животинските права. Помага и на немалко хора, които й пращат писма, в които споделят за различни болести и недостиг на средства. 

През 1992 г. Брижит Бардо се омъжва за възрастния вдовец Бернар Д’Ормал. След поредния си развод Брижит Бардо пита: „За какво изобщо са ни мъжете?”.
Днес тя е сама и не съжалява ни най-малко. „Всичките ми връзки бяха съпроводени с измени и скандали, даже и с шамари от бившите ми мъже. Някои избягаха от мен, други аз ги напуснах... Когато изпратих мъжете по дяволите, се почувствах наистина чудесно. Никой не ме командва какво да правя и не ми мрънка колко пари харча за животни, мога да се прибирам, когато си искам и никой не ми дудне в ухото. Нима това не е чудесно?”

При вида на Бардо от години коментарите неизменно са едни и същи: „За съжаление старостта не прощава”. Знаменитата французойка има простичко обяснение: „Да, имам бръчки, защото не съм си правила пластични операции. Аз не водя борба с това, което е естествено, природно. Просто трябва да се примириш с промените, които носи със себе си времето”. Това също се възприема като камък в градината на нейните звездни колежки, които непрекъснато са под скалпела на пластичните хирурзи. 

През февруари 2012 г. Бардо споделя пред американското списание Vanity Fair: „Не смятам, че бях добра актриса. Стараех се да изпълнявам това, което се искаше от мен, възможно най-добре. Така и не пораснах. По душа си останах онова момиченце от първите ми филми. Много повече ценя искреността в живота, реалните победи и поражения, отколкото званието актриса, каквато аз всъщност никога не съм била”, пише тя и в мемоарите си „Инициали Б.Б.”

Нейни цитати

• Няма по-тежка работа от това да се стараеш да си красива от осем сутринта до полунощ.
• По-лесно е да защитиш добродетелта си от мъжете, отколкото репутацията си от жените.
• Бракът - това е споразумение, условията на което ежедневно се преразглеждат и утвърждават отново.
• Откъде накъде ще се срамувам да се събличам пред лекаря? В крайна сметка той е мъж като всички останали.
• Най-прекрасният ден в живота ми? Беше нощ.
• Светът е малък: в края на краищата всички се срещаме в леглото. 
• По-добре да си стара, отколкото мъртва.

Новини
Мода
Звезди
Начин на живот
Диети
Красота
още
Любов
Здраве
Родители
Коментари
галерии
Прически Маникюр Рокли Грим Обувки Бижута Аксесоари Чанти Звезди
още
Модни тенденции За дома Дизайн Екзотични Пътешествия Татуировки
Design & Development: TaraSoft