Лечение с билки
Това растение блокира коронавируса

Китайски учени откриха, че съцветията на карамфиловото дърво съдържат вещества, които могат да блокират активността на протеина Mpro - един от трите ключови ензима, необходими за размножаването на новия вид коронавирус. Резултатите са публикувани в bioRxiv.

"Открихме, че съцветията на тези сортове карамфилово дърво, които се използват в китайската традиционна медицина, имат неизвестни досега видове пектини, които потискат размножаването на SARS-CoV-2.

За разлика от други захари, откритите от нас вещества директно инхибират ензима Mpro, а не предотвратяват навлизането на вируса в клетките", се казва в статията.

Според учените ензимът Mpro е почти непроменен в хода на еволюцията на коронавируса, което прави пектините от карамфил особено привлекателни като средство за борба с COVID-19.

Откритието, ръководено от Дин Кан, професор в Шанхайския институт по фармакология, е направено в рамките на "преброяване" на захарните вещества, съдържащи се в карамфила, които потенциално имат бактерицидни и антивирусни свойства.

Изследователите проучват как екстрактът от растението действа върху заразени клетки и как отделните захарни молекули действат върху новия вид коронавирус.

Те откриват, че тези полизахариди могат да забавят образуването на нови вирусни частици в заразените клетки с 99,9%.

Изследователи от Ухан вече доказаха, че някои лекарства, предназначени за борба с хепатит С и ебола, могат да забавят размножаването на SARS-CoV-2. Част от тях вече се използват в медицинската практика за лечение на COVID-19, но изследователите продължават да търсят други средства, способни да забавят размножаването на вируса.

Според учените някои вещества, съдържащи се в екстракти от черен чай, змийска отрова и пелин, също могат да потиснат размножаването на SARS-CoV-2.