Опасен вирус се събуди след 50 милиона години - учените бият тревога!

Учените се опасяват, че пътуващите във времето патогени вече са си проправили път в нашия свят поради топенето на ледниците.

Изследователите се страхуват, че древните вируси могат да унищожат нашия свят. Затворени във вечните ледове в продължение на хиляди години, те биха могли да оцелеят и да се развият, за да се превърнат в доминиращ вид, убивайки до една трета от полезните и безвредни бактерии.

Стряскащото откритие е направено от изследователи от Съвместния изследователски център на Европейската комисия, които са установили, че около три процента от вирусоподобните патогени са "съживени" след топенето на ледниците.

Между другото, изследователи от Световната здравна организация също наскоро предупредиха за "Болестта X" - название за неизвестен патоген, който причинява инфекции при хората. И казаха, че това може да предизвика следващата пандемия.

Съвпадение?

Резултатите от изследванията показват, че древни, погребани под леда в продължение на много векове и възкресени вируси могат да станат основата на промените в околната среда и да представляват значителна заплаха за човешкото здраве. През 2022 г. учени обявиха, че са съживили вирус на 48 500 години, открит в топящите се снегове на Сибир. Това е един от седемте вида вируси във вечните ледове, които са оживели отново след хиляди години. Това съобщиха учените, цитирани от Daily Mail.

Всичко това носи голяма опасност, тъй като може да доведе до ужасни епидемии, катаклизми и пълна промяна на климата.